accesskey_mod_content

L'Impuls de l'Administració Electrònica des del Govern de Navarra

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

08 setembre 2011

 

El Govern de Navarra ofereix el tràmit on-line de 958 serveis

 

El funcionament i situació actual de l'Administració Electrònica a Navarra es basa fonamentalment en tres eixos: Catàleg de Serveis , Gestor d'Expedients Extr@ i Carpeta Electrònica del Ciutadà .

Fins a arribar a la situació actual, el primer pas fonamental va ser conèixer què serveis electrònics es podrien oferir als ciutadans i per descomptat amb quin nivell d'interacció es podrien oferir a aquests. Per això es crea el Catàleg de Serveis Electrònics del Govern de Navarra després d'una anàlisi exhaustiva de tots els serveis que es gestionen des del Govern de Navarra. Des del primer moment es va potenciar des del propi govern aconseguir que com mínim estiguessin disponibles les descàrregues de formularis i que a poc a poc s'anessin incrementant les tramitacions completes on-line.

Per descomptat, per fer possible una tramitació enterament on-line i que la gestió dels procediments fos uniforme i efectiva resulta imprescindible comptar amb un Gestor d'Expedients Corporatiu que el Govern de Navarra ha denominat Extr@. La Plataforma extr@ es constitueix com a sistema fonamental per millorar la qualitat del servei ofert al ciutadà, agilitant els seus tràmits i tenint els mitjans necessaris per poder informar-li a tot moment de l'estat dels seus expedients. Aquesta plataforma és igualment imprescindible com a suport a la tramitació telemàtica, com a facilitador i organitzador del treball dels empleats de l'administració i com a sistema de seguiment de la gestió.

Finalment, per millorar la qualitat i l'atenció prestada als ciutadà s'impulsa la posada en funcionament de la Carpeta Electrònica del Ciutadà. La carpeta ciutadana permet que cada ciutadà o empresa pugui personalitzar-se els serveis que ofereix l'administració en funció del seu interès, a més, també permet conèixer l'estat de la tramitació en alguns expedients i la història administrativa de cada ciutadà o empresa.

L'èxit d'aquestes mesures pot quantificar-se fàcilment posat que actualment poden tramitar-se enterament on-line 958 serveis.

Pot trobar més informació sobre els aspectes clau de la implantació i engegada d'aquestes iniciatives en el CTT: Catàleg de Serveis, Gestor d'Expedients i Carpeta Electrònica del Ciutadà.

  • Serveis electrònics
  • Centre de Transferència de Tecnologia
Subscriu-te al canal de youtube de l'OBSAE
 
Subscriu-te al canal de youtube de l'OBSAE