Desafío Achega 2019: 42 novas ideas para impulsar o sector agroalimentario, forestal e rural utilizando datos abertos

• Escoitar

03 xuño 2019

A primeira fase do Desafío Aporta 2019 chegou ao seu fin. O 23 de maio terminou o prazo para que os equipos participantes presentarán as súas ideas para mellorar a eficiencia do sector agroalimentario, forestal e rural. Agora serán valoradas por un xurado integrado por expertos na materia.

42 ideas orixinais buscan pasar á final

Durante 6 semanas - do 9 de abril ao 23 de maio - os participantes han ido presentando as súas propostas para a primeira fase do Desafío. Nesta primeira fase só era necesario proporcionar unha descrición detallada dunha idea orixinal, onde se utilizase polo menos un conxunto de datos xerado polas Administracións Públicas nacionais ou internacionais e publicado baixo licencia aberta.

O resultado foron 42 propostas de gran calidade, froito do traballo de cidadáns particulares (45% das propostas) e equipos multidisciplinares (55% das propostas)  que puxeron en marcha a súa creatividade para buscar solucións novas ao reto proposto. Aínda que a maioría de propostas proveñen de España, tamén participaron equipos desde Austria ou Reino Unido.

As solucións presentadas mostran unha gran variedade temática. Hai moitas formas de impulsar a eficiencia no sector agroalimentario, forestal e rural, desde mellorando a xestión dos cultivos, ata fomentando o poblamiento activo do medio rural. Isto sábeno moi ben os participantes no Desafío, que propuxeron solucións para optimizar a rega, reducir do gasto enerxético, previr inundacións, impulsar o turismo rural ou fomentar o emprendimiento no medio rural, especialmente nas áreas que se enfrontan a un reto demográfico maior. Ademais, moitas das solucións combinan os datos abertos con novas tecnoloxías como  a intelixencia artificial, os escáners láser (LIDAR), o uso de drones ou blockchain.

Cabe destacar o 38% das propostas está presentada por mulleres ou por equipos que contan con algunha muller entre os seus membros. Aínda que cada vez hai máis mulleres involucradas no mundo dos datos, estes datos pon de manifesto que aínda queda traballo por facer para alcanzar unha igualdade real.

Un xurado de primeiro nivel para elixir os finalistas

Todas as propostas recibidas serán valoradas por un xurado experto, integrado por representantes de diversas asociacións e organismos:

• Aleida Alcaide, Ministerio de Política Territorial e Función Pública.
  • Salvador Luís Soriano, Ministerio de Industria, Comercio e Turismo.
  • Maite Ambrós, Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación.
  • José Ignacio Sánchez, Red.es .
  • Rosa Gallardo, Universidade de Córdoba.
  • Antonio Ibáñez, Junta de Castela e León.
  • José Nuño, Federación Española de Municipios e Provincias.
  • José Luís Miguel de Diego, Coordinadora de Organizacións de Agricultores e Gandeiros.
  • Martín Álvarez, World Wide Web Consortium.
  • Paula Sánchez, Asociación de Empresas de Electrónica, Tecnoloxías da Información, Telecomunicacións e Contidos Dixitais.
  • Olga Quirós, Asociación Multisectorial da Información.

Cada membro do xurado asignará un valor de 0 a 10 puntos a cada unha das propostas recibidas. Os aspectos a valorar serán a relevancia ou orixinalidade da idea, a súa calidade e claridade, a súa viabilidade  e o seu impacto, tanto económico e social, como á hora de impulsar melloras na calidade de vida das mulleres e/ou mozas no medio rural.

10 finalistas loitarán polos 4.000€ do premio

Tras a valoración, 10 propostas pasarán á segunda fase, que comezará durante o mes de xullo.

Nesta segunda fase os equipos finalistas terán que desenvolver un prototipo, que poderá ser unha simulación, visualización, vídeo ou solución multimedia. O prazo para presentar o prototipo será de 4 meses. O Desafío Aporta culminará no Encontro Aporta .

Todos os finalistas terán que defender de novo a súa proposta ante o xurado, que designará ao tres premiados. O gañador recibirá 4.000€, mentres que o segundo e terceiro finalista  recibirán 3.000€ e 2.000€ respectivamente.

Desafío Aporta 2019(Abre en nova xanela)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Cooperación interadministrativa
  • Goberno aberto, Informes e Estudos