accesskey_mod_content

O Departamento de Seguridade Nacional coordinou a participación española no CyberEurope 2024

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

25 xuño 2024

Durante los días 19 y 20 de junio, se celebró el CyberEurope 2024, el mayor ciberejercicio que se realiza a nivel europeo, organizado cada dos años por la Agencia de la Unión Europea para la Ciberseguridad (ENISA).

Esta 7ª 7ª edición do CyberEurope(Abre en nova xanela) se ha enfocado en el sector energético. Este sector, componente crítico de la economía europea, se ha convertido en el principal objetivo de las ciberamenazas en medio de las actuales tensiones geopolíticas. Ante las amenazas crecientes, es crucial que los líderes de la industria energética tomen medidas para protegerse contra el cambiante panorama de los ataques.

En España, participaron sete das principais empresas operadoras dos sistemas de transporte e distribución de electricidade e gas, así como a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia e organismos con competencias en materia de ciberseguridade, como o Departamento de Seguridade Nacional, encargado da coordinación do exercicio a nivel nacional,  a Oficina de Coordinación de Ciberseguridade (OCC) do Ministerio do Interior, o Instituto Nacional de Ciberseguridade  (INCIBE) do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública, o Centro Criptolóxico Nacional (CCN) e o Mando Conxunto do Ciberespazo do Ministerio de Defensa.

O exercicio paneuropeo reuniu a 30 axencias nacionais de ciberseguridade, varias axencias, organismos e redes da UE, xunto con máis de 1.000 expertos que se ocupan de diversos ámbitos, desde a resposta a incidentes ata a toma de decisións.

Os participantes puxeron a proba as súas capacidades no ámbito da resolución de incidentes de ciberseguridade, fomentando a colaboración público-privada e o intercambio de información. Todo iso no marco dos procedementos de xestión e coordinación de incidentes transfronteirizos recolleitos na Directiva de seguridade das redes e sistemas de información da Unión (Directiva NIS).

O exercicio desenvolveuse nun escenario con tensións políticas e ataques ao sector enerxético en toda a UE, e apuntouse tamén á infraestrutura dixital e a administración pública como obxectivos secundarios.

Una vez concluido el ejercicio, ENISA y los Estados miembros analizarán los resultados de Cyber Europe 2024 para comprender las lecciones identificadas. Entre otros, se valorará la mejora de los procesos de intercambio de información y la monitorización de una situación de ciber crisis, que se compartirán con los participantes en el ejercicio. Posteriormente, se publicará un informe a nivel europeo con acciones concretas, cuyos resultados servirán como base para futuras orientaciones y mejoras adicionales para reforzar la resiliencia del sector energético frente a los ciberataques en la UE.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Seguridade e Protección de Datos