accesskey_mod_content

La meva Carpeta Ciutadana incorpora un nou perfil perquè les empreses puguin consultar les seves dades en un sol espai

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

19 desembre 2024

Aquest nou servei, ofert pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, permetrà a les empreses accedir a notificacions i comunicacions, a les seves dades específiques com a propietats i als seus expedients amb l'Administració

La meva Carpeta Ciutadana, servei ofert pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, ja té disponible una nova versió oficial en la qual incorpora, com a gran fita, un nou perfil d'accés per a les empreses. Aquesta nova funcionalitat de La meva Carpeta Ciutadana(Obre en nova finestra) ha estat presentada pels ministres d'Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cos, i per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López.

“La meva Carpeta Ciutadana Perfil Empreses permetrà a les empreses conèixer les seves dades en un sol espai. Podran accedir a la documentació sobre les seves propietats i vehicles; comprovar si estan al corrent de pagaments amb l'Agència Tributària, les hisendes regionals i la Seguretat Social o rebre notificacions sobre els seus expedients. En definitiva, obrim un nou accés perquè les empreses puguin consultar de forma ràpida i senzilla tota la informació que sobre elles té l'administració”, ha explicat el ministre López.

"La carpeta està molt alineada amb l'esforç que estem fent en col·laboració amb les comunitats autònomes i les corporacions locals en el denominat Règim 20. Aquesta iniciativa pretén eliminar barreres a l'activitat de les nostres empreses, facilitar el seu creixement, reduir els seus costos i, per tant, aprofitar íntegrament el mercat interior que tenim a Espanya", ha valorat el ministre Cos.

A partir d'aquesta versió, es podran anar ampliant els serveis i dades ofertes amb aquells que es detectin com de major interès.

L'app de La meva Carpeta Ciutadana, des del seu llançament, suma més de cinc milions de descàrregues i 48 milions d'accessos. Més de 5,3 milions de ciutadans l'han utilitzat en algun moment.

Aquesta iniciativa creix i evoluciona gràcies a l'excel·lent col·laboració i el treball conjunt amb les diferents administracions estatals, regionals, locals, universitàries, judicials, etcètera.

Es tracta d'una aplicació oberta al fet que qualsevol ciutadà pugui transmetre els seus suggeriments a través d'un formulari, de manera que es puguin incloure noves funcionalitats en futures versions adaptades a les necessitats de major demanda.

La nova versió de Carpeta Ciutadana està disponible per a dispositius iOS i Android així com a través del seu web. A més del perfil específic per a empreses, incorpora altres millores generals per a la ciutadania, com la consulta de propietats, titulacions i certificats en l'àmbit nàutic; la connexió amb una nova app de cita prèvia; consulta d'informació sobre pensions per a col·lectius del règim de classes passives; o una actualització del servei de consulta d'informació sobre el grau de discapacitat. A més, s'ha produït la incorporació de més de 900 ajuntaments catalans a l'Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú, d'aquesta manera la ciutadania pot conèixer a través de La meva Carpeta Ciutadana les comunicacions i notificacions pendents de més del 88,7% dels ajuntaments espanyols.

Transformació Digital de les Administracions Públiques

La meva Carpeta Ciutadana va ser la primera aplicació mòbil dins de la mesura App Factory del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques, que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de serveis mòbils de qualitat per als principals serveis públics.

La meva Carpeta Ciutadana permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de molt diferents àmbits (educatius, béns immobles, vehicles, residència, prestacions socials i de desocupació, laborals, història clínica, etc.), en el cas de persones físiques, i documentació específica de l'empresa. També facilita l'accés a expedients i notificacions de l'administració pública a través de l'Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú. A més, a La meva Carpeta Ciutadana és possible conèixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permís de Conducció i ITV. D'aquesta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.

L'aplicació acumula diversos reconeixements, com els Premis Internet 2023, on va ser guardonada com a millor projecte de transformació digital del sector públic; els Premis Nacionals d'Enginyeria informàtica, on va ser reconeguda com a millor projecte públic; els Premis SOCINFO i els Premis CNIS, i el recentment rebut a millor projecte públic en els ABB Ability Awards.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Solucions Informàtiques
  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica