accesskey_mod_content

Índex d'Economia i Societat Digital 2021 (DESI)

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

En Índex d'Economia i Societat Digital 2021(Obre en nova finestra) , elaborat amb dades de 2020, España ocupa la  novenaposició dels 27 Estats membres de la UE.

Gráfico explicado en párrafo anterior

Aquest índex analitza els indicadors de quatre àmbits: Capital humà, Connectivitat, Integració de la tecnologia digital i Serveis públics digitals. En l'edició de 2021, la Comissió Europea ha ajustat l'informe DESI perquè reflecteixi les dues iniciatives polítiques principals que afectaran a la transformació digital en la UE durant els propers anys: el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i la Brúixola Digital de la Dècada Digital de la UE.

Gráfico explicado en párrafo anterior

DESI 2021 destaca els bons resultats d'España en matèria de serveis públics digitals gràcies a l'estratègia digital per defecte aplicada en tota la seva administració central. El país també obté molt bons resultats en l'àmbit de la connectivitat, encara que persisteixen algunes diferències entre les zones urbanes i rurals. Quant al capital humà, España ocupa el puesto número 12 y durante los últimos años ha subido posiciones, pero aún existe margen de mejora, especialmente en el indicador de especialistas en tecnologías de la información y de las comunicaciones ( TIC ). España ocupa el setzè lloc en la integració de les tecnologies digitals; la seva puntuació coincideix amb la mitjana de la UE i ha augmentat considerablement el nombre de pequeño i mitges empreses (pimes) espanyoles que venen a través d'internet.

Administració electrònica

España ocupa el setè lloc en la UE en materia de servicios públicos digitales, obteniendo 80,7 puntos, muy por encima de la media de la UE (68,1). Este componente del informe valora cinco indicadores: Usuarios de la administración electrónica, Formularios precumplimentados, Servicios públicos digitales para los ciudadanos, Servicios públicos digitales para empresas y Datos abiertos.

Gráfico explicado en párrafo anterior

Aquests indicadors mostren un nivel alto de interacción en línea entre las autoridades públicas, los ciudadanos y las empresas. El 67 % de los usuarios de internet españoles participa activamente en los servicios de administración electrónica, en comparación con el 64% de la media de la UE. España obtuvo 78 puntos en el indicador de formularis precumplimentados (que mesura la reutilització de la informació que es transmet d'unes administracions a altres per facilitar la vida als ciutadans), puntuació que supera amb escreix la mitjana de la UE de 63 punts, gràcies a que el sistema espanyol no sol·licita informació a ciutadans i empreses que donin el seu consentiment perquè l'Administració els recapti pels seus propis mitjans. Quant als serveis públics per a la ciutadania, España va obtenir 82 punts per als ciutadans (enfront de la mitjana de 75 punts de la UE) i 94 per a les empreses (en comparació dels 84 punts de mitjana de la UE). Gráfico explicado en párrafo anterior

España obté molt bons resultats en l'indicador de dades obertes, en el que ocupa la segunda posición de la UE con una puntuación del 94 % (16 puntos porcentuales por encima de la media de la UE).

Gráfico explicado en párrafo anterior

Enllaços relacionatsEnllaços relacionats