L'anàlisi del Pla Estratègic Horitzó Europa 2025-2027 ja és públic

• Copiar

31 maig 2023

Servirà com a base analítica comuna per al desenvolupament del proper Pla Estratègic d'Horitzó Europa i com a suport perquè la Comissió es prepari pels dos últims anys del Programa Marco de Recerca i Innovació 2025-27.

L'Anàlisi del Anàlisi del Pla Estratègic Horitzó Europa 2025-2027(Obre en nova finestra)  és el resultat d'un procés de co-creació entre els serveis interns de la Comissió Europea i els Estats membres de la UE. Servirà com a base analítica comuna per al desenvolupament del proper Pla Estratègic d'Horitzó Europa i com a suport perquè la Comissió es prepari pels dos últims anys del Programa Marco de Recerca i Innovació (I+i) (2025-2027).

L'anàlisi explora si l'orientació i les activitats incloses en el nou Pla Estratègic haurien de reflectir els desenvolupaments recents més importants en la política global i de la UE, especialment aquells que impacten en els futurs desafiaments i oportunitats per a la R+D+i. Aquest document també analitza l'estat actual de la I+i en la UE i avalua quins canvis serien necessaris a la llum del primer Pla Estratègic Horitzó Europa 2021-2024.

L'anàlisi analitza els desenvolupaments rellevants per a les prioritats polítiques de la UE i proporciona exemples del paper que exerceix la I+i per abordar-los. Incorpora previsió a mesura, així com anàlisi d'última generació, com el resultat de l'informi  Rendiment de la ciència, la recerca i la innovació (SRIP) de l'informi UE 2022(Obre en nova finestra)

L'anàlisi mostra que la I+i està a l'avantguarda de la preparació, la resiliència, la seguretat i la resposta a les crisis de la UE, ja que les activitats d'I+i tenen una capacitat específica per oferir solucions innovadores i sostenibles als reptes socials, econòmics i mediambientals als quals s'enfronta Europa i el món. Un altre missatge clau de l'anàlisi és que la UE segueix sent una potència científica i ha millorat el seu acompliment general en innovació en els últims set anys, encara que s'està quedant enrere de la Xina i EUA en termes d'excel·lència científica (és a dir, participació mundial en el 1% superior). publicacions científiques més citades) i de la despesa en recerca i desenvolupament com a percentatge del PIB. L'anàlisi també afirma que la UE va per darrere de la Xina i EE. UU. quant a la transició digital, però es troba entre els líders mundials de la transició verda. Per fi,

Com el major programa europeu de R+D+i, Horizon Europe té el potencial d'impulsar inversions públiques i privades per fer front a aquests desafiaments, mitjançant el finançament d'una R+D+i excel·lent i impactant.

Fons

El Pla Estratègic estableix les prioritats polítiques per a Horitzó Europa, així com els impactes esperats. És la base dels programes de treball que cobreixen el Pilar II d'Horizon Europe i els seus temes de convocatòria.

Un objectiu important del Pla Estratègic d'Horitzó Europa és promoure la coherència entre els programes de treball, la UE i les prioritats nacionals i aconseguir la continuïtat i coherència de les mesures de finançament més enllà de la durada (bianual) dels programes de treball. El Pla Estratègic actual cobreix el període 2021-2024.

L'anàlisi del Pla Estratègic d'Horizon Europe 2025-2027 recolza el desenvolupament del Pla Estratègic d'Horizon Europe 2025-2027 en proporcionar una base d'evidència sòlida, tal com s'estableix a la base legal d'Horizon Europe.

Pla estratègic Horitzó Europa(Obre en nova finestra)

Els resultats de la consulta pública sobre el futur dels programes de recerca i innovació de la UE ja són públics (Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa