La Comissió Europea aprova 225 projectes de reforma en favor d'una administració pública resilente i sostenible

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

11 març 2022

La Comissió ha aprovat avui 225 projectes en el marc de l'Instrument de Suport Tècnic (IAT) per ajudar als Estats membres a preparar, dissenyar i aplicar reformes en favor d'una administració pública moderna i resiliente

La Comissió Europea va aprovar el passat 9 de març  225 projectes(Obre en nova finestra)  en el marc de l'Instrument Instrument de Suport Tècnic(Obre en nova finestra) (IAT) per ajudar als Estats membres a preparar, dissenyar i aplicar reformes en favor d'una administració pública moderna i resiliente, estratègies de creixement sostenible i economies resilientes, millorant al mateix temps la seva capacitat de reacció davant les crisis actuals i futures. En els  plans nacionals de recuperació i resiliència(Obre en nova finestra)  també s'inclouen diversos projectes de reforma.

Les reformes dels Estats membres reben suport del IAT, que compta amb un pressupost total de 116,8 milions d'euros per a l'any 2022. El IAT és un instrument que depèn de la demanda i que aporta coneixements especialitzats a mesura. Així mateix, és un instrument flexible que pot adaptar-se ràpidament a les necessitats emergents dels Estats membres, a petició d'aquests.

Un suport més específic

Els projectes estan plenament en línia amb les prioritats clau de la Comissió. El IAT de 2022 seguirà recolzant als Estats membres en el disseny i l'aplicació de reformes en favor de les transicions ecològica i digital, així com en la millora de la capacitat operativa i l'eficiència de les seves administracions públiques. Per exemple, el 36 % de les sol·licituds se centren en els  objectius del Pacte Verd(Obre en nova finestra)  i el 51 %, en la  transició digital(Obre en nova finestra) . A més, el 57 % de les sol·licituds de suport del IAT seleccionades per 2022 estan vinculades a reformes en el marc dels  plans de recuperació i resiliència(Obre en nova finestra)  dels Estats membres.

El programa de treball del IAT per 2022 també inclou algunes novetats:

• projectes plurinacionals o plurirregionales, que ofereixen suport tècnic per abordar desafiaments comuns en diversos Estats membres o regions, centrant-se en unes mateixes prioritats; aquests projectes promouen l'aprenentatge mutu i el desenvolupament d'enfocaments comuns a través d'intercanvis entre iguals;

• projectes emblemàtics, dissenyats per la Comissió per recolzar reformes que són molt necessàries en els diferents Estats membres i que estan d'acord amb les principals prioritats de la Unió; per exemple, el projecte emblemàtic «Suport a l'onada de renovació» està dirigit als Estats membres que desitgin dissenyar i aplicar reformes que fomentin la renovació d'edificis, mentre que el projecte emblemàtic «Aplicació de la Garantía Infantil Europea» recolza als Estats membres en l'aplicació de la Recomanació del Consell per la qual s'estableix una  Garantia Infantil Europea(Obre en nova finestra)  i els ofereix suport tècnic per dur a terme accions i polítiques de prevenció i lluita contra la pobresa i l'exclusió social dels menors.

El 50 % de les sol·licituds estan relacionades amb projectes emblemàtics, com el turisme, l'onada de renovació, la integració de la perspectiva de gènere, l'administració pública i la integració de persones migrants, mentre que el 30 % de les sol·licituds són projectes plurinacionals o plurirregionales.

Context

El IAT és el principal instrument de la Comissió que permet donar suport tècnic a les reformes en la UE, després de rebre sol·licituds de les autoritats nacionals. Forma part de el  marc financer plurianual(Obre en nova finestra)  2021-2027 i de el  Pla de Recuperació per a Europa(Obre en nova finestra) . Es basa en l'èxit del seu predecessor, el programa de suport a les reformes estructurals, que des de 2017 ha executat més de mil quatre-cents projectes de suport tècnic en tots els Estats membres.

Entre les reformes que poden rebre suport(Obre en nova finestra) del IAT es troben aquelles relatives a l'administració pública, la gestió de les finances públiques, la gestió de la migració, l'entorn empresarial, el sector financer, el mercat laboral, els sistemes educatius, els serveis socials, el suport a menors vulnerables, l'atenció sanitària, la transició ecològica i la ciberseguretat.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Infraestructures i serveis comuns