accesskey_mod_content

Aprovades les Ordres Ministerials que regulen els nous registres electrònics: Registro Electrónico de Apoderamientos, Registre de Funcionaris Habilitats i Registro Electrónico General

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

13 desembre 2021

Les normes desenvolupen el Reglament per a l'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics. L'objecte de les ordres ministerials és establir la base jurídica de la regulació dels 3 registres.

La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, preveu en el seu articulat la creació del Registro Electrónico de Apoderamientos (REVA), el Registre de Funcionaris Habilitats (RFH) i el Registro Electrónico General (REG), posteriorment regulats en el Reglament d'actuació i funcionament del Sector Publico per mitjans electrònics, aprovat pel Reial decret 203/2021, de 30 de març.
 
A fi de desenvolupar-los, s'han elaborat per la Direcció general de Governança Pública (DGGP) i per la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) tres Ordres Ministerials, sent co-proponents el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital. 
 
Cada una de les ordres estableix la regulació detallada d'un dels registres:
  • L'Ordre Ordre PCM/1384/2021, de 9 de desembre(Obre en nova finestra) , per la qual es regula el Registre Electrònic d'apoderaments (REVA)(Obre en nova finestra) en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat. El REVA facilita l'exercici del dret de representació de les persones interessades per relacionar-se amb les Administracions Públiques. Per a això l'Orden Ministerial ho dota d'un marc de requisits i funcionament així com els models d'apoderaments per a la seva utilització en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i els organismes públics i entitats de dret públic adherides al registre.  ​
  • L'Ordre Ordre PCM/1383/2021, de 9 de desembre(Obre en nova finestra) , regula el Registre de Funcionaris Habilitats (RFH)(Obre en nova finestra) en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, els seus Organismos Públicos i Entitats de Dret Públic. El RFH té com a objectiu facilitar l'exercici dels drets d'assistència als no obligats a relacionar-se de forma electrònica amb les Administracions Públiques. Su Ordre Ministerial ho dota d'un marc que estableix el funcionament del registre en el qual constarà el personal que podrà realitzar labors d'identificació i signatura en nom de les persones interessades així com emetre còpies autèntiques. 
  • La Ordre PCM/1382/2021, de 9 de desembre(Obre en nova finestra) , regula el Registro Electrónico General (REG)(Obre en nova finestra) en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat. El REG manté l'objectiu de facilitar l'exercici del dret de la ciutadania per relacionar-se amb les Administracions Públiques.
Les Ordres Ministerials dels registres electrònics suposen un enfortiment per a les relacions de la ciutadania amb les Administracions Públiques que es tradueix en una millora dels serveis públics. La seva aplicació suposarà un impuls per a l'Administració Electrònica orientat cap a una major eficàcia en l'organització i en l'assistència a la ciutadania. 
Les  relacions amb la ciutadania es veuran reforçades en garantir l'accessibilitat als serveis de manera electrònica.
 
A més, suposen una millora de la imatge institucional de l'Administració Pública, immersa en un procés continu de modernització. L'aprovació de les ordres segueix el camí marcat per les Lleis administratives bàsiques i el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics reforçant el dret a un accés ràpid, eficaç i eficient als serveis públics a través dels mitjans electrònics.
  • Serveis electrònics