Segon any de creixement notable d'ús del servei AUTENTICA

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

21 febrer 2020

Durant 2019, l'ús del servei AutenticA como sistema de autenticación aumentó en más de un 150%, pasando de 2 millones de autenticaciones en 2018, a más de 5 millones de autenticaciones en 2019.

AutenticA és un servei d'autenticació, Single Sign On i autorització d'empleats públics, alts càrrecs i personal relacionat, per a aplicacions internes de les AA.PP. Dispone de un repositorio horizontal de usuarios provenientes de fuentes primarias. AutenticA proveeix atributs dels usuaris, com la unitat i el lloc.

Durant 2019, l'ús del servei AutenticA com a sistema d'autenticació va augmentar en més d'un 150%, passant de 2 milions d'autenticacions en 2018, a més de 5 milions d'autenticacions en 2019.

Est és el segon any de creixement notable d'ús del servei, doncs en 2018 també es va registrar un fort creixement, de gairebé un 800%, des de 240 mil autenticacions gestionades en 2017. Aquest fort creixement es deu a la incorporació en AutenticA d'aplicacions i serveis de SGAD la qual són molt demandades pels usuaris, com són el Portal Funciona , la nova Seu Funciona , el Servei Integrat de Gestió de Personal, TRAMA i Geiser .

Addicionalment, el nombre d'aplicacions integrades amb AutenticA va augmentar també notablement, aconseguint la xifra de 57 aplicacions, enfront de 35 aplicacions usuàries en 2018. A més de donar servei a la SGAD AutenticA , també compta amb aplicacions integrades d'altres Ministeris, com el Ministeri de l'Interior i el Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, així com d'altres organismes com el Parc Mòbil de l'Estat, la IGAE , el BOE .

Més informació en Solució AutenticA del CTT

• Centre de Transferència de Tecnologia