España subscriu la Declaració ministerial d'administració electrònica de Tallin

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

06 octubre 2017

En la Reunión Ministerial de administración electrónica de Tallin se ha adoptado la Declaración ministerial de administración electrónica de Tallin, a iniciativa de la Presidencia estonia de la UE con el apoyo de la Comisión Europea.

Per part d'España ha signat la Declaració Ministerial d'administració electrònica(Obre en nova finestra) el Secretario General de Administración Digital Sr. Domingo J. Molina. Desde España se valora muy positivamente esta declaración por encontrarse alineada con las actuaciones en la materia en nuestro país.

Domingo Molina signant la Declaració Ministerial de TallinLa declaración va dirigida a la Unión Europea más los países EFTA (32 países en total).  La estructura de la declaración ministerial de administración electrónica de Tallin es la siguiente:

• Un preámbulo que recapitula el contexto de retos sociales y transformación digital; actuaciones de la OCDE, ONU y G20; el papel de la administración electrónica y las oportunidades que ofrece la transformación digital en términos de confianza, transparencia, fiabilidad,  y apoyo al desarrollo de la economías de los datos; la necesidad de actuar más allá del Plan de acción de administración electrónica y de sentar bases para más allá de 2020; el papel de la colaboración, las soluciones interoperables y las buenas prácticas y el respeto a los derechos fundamentales.
  • Se refuerza el compromiso con los principios del Plan de Acción de Administración electrónica 2016-2020, particularmente de los siguientes: digital por defecto, inclusión y accesibilidad, principio de solo una vez, confianza y seguridad, apertura y transparencia e interoperabilidad por defecto.
  • 6 línies d'acció, cadascuna amb actuacions dirigides a països (25) i institucions europees (22):
  1. Digital per defecte, inclusió i accessibilitat; (5 actuacions)
  2. Principi de solament una vegada (onze-only); (4 actuacions)
  3. Confianza i seguretat; (4 actuacions)
  4. Apertura i transparència; (3 actuacions)
  5. Interoperabilitat per defecte; (3 actuacions)
  6. Habilitadors horitzontals. (6 actuacions)
  • Per a seguiment del previst a la declaració es convida a la Comissió al fet que utilitzi instruments de recapitulació del progrés i de revisió del pla d'acció d'administració electrònica; i que la presidència austríaca recapituli la seva implementació a la tardor de 2018.

La Declaració inclou un annex amb Principios en els quals l'usuari té un paper central a l'hora de dissenyar i prestar serveis públics digitals. Aquests principis es refereixen a la interacció digital; a l'accessibilitat, seguretat, disponibilitat i usabilitat; reducció de la càrrega administrativa; prestació digital dels serveis; implicació del ciutadà; incentius per a l'ús dels serveis digitals; protecció de dades personals i privadesa; i mecanismes de reparació i reclamació.

Més informació:

Tallinn Declaration on eGovernment (2017)(Obre en nova finestra)  (anglès)

Declaració de Tallín sobre administració electrònica (2017)(Obre en nova finestra)  (castellà)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

Declaración conjunta del Vicepresidente Ansip y el Comisario Gabriel, que celebra la adopción de la Declaración de Tallin sobre e-gobierno(Obre en nova finestra)  (anglès)

• Serveis electrònics
  • Cooperació interadministrativa