accesskey_mod_content

El documento de la AEPD sobre las obligaciones recogidas en el Reglamento de Protección de Datos para Administraciones Locales

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

28 novembre 2017

El nou Reglament General de Protecció de Dades i el seu impacte sobre les activitats de les Administracions Locals aborda en 15 punts les modificacions que seran exigibles a partir del 25 de maig de 2018

L'Agència Agència Espanyola de Protecció de Dades(Obre en nova finestra) ha publicat un document en el qual sintetitza les principals mesures que les Administracions Locals (AALL) han d'engegar abans del 25 de maig de 2018, data en què serà aplicable el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD). Amb aquestes pautes, l'Agència vol fomentar que aquestes entitats coneguin les implicacions pràctiques de la nova normativa i puguin adoptar les mesures necessàries per complir amb les previsions establertes en la mateixa.

El document  El nuevo RGPD y su impacto sobre las actividades de las Administraciones Locales(Obre en nova finestra)  aborda en 15 punts les principals modificacions que hauran de realitzar aquestes entitats per alinear la seva activitat a les exigències del Reglament. En molts casos, els efectes del RGPD van a ser els mateixos que per qualsevol un altre responsable o encarregat però, en algunes àrees, es donen especificitats que les Administracions Locals han de tenir en consideració.

En el document es recullen, entre altres aspectes, la necessitat d'identificar amb nitidesa les finalitats i la base jurídica dels tractaments que es duen a terme; adequar la informació que s'ofereix als interessats quan es recullen les seves dades; establir mecanismes visibles, accessibles i senzills perquè els ciutadans puguin exercir els seus drets, així com procediments que permetin respondre als exercicis de drets en el termini que marca el RGPD.

Asimismo, se plantea la necesidad de efectuar análisis de riesgos de los tratamientos que se realicen; establecer tanto un registro de actividades como mecanismos para identificar con rapidez la existencia de brechas de seguridad y reaccionar ante ellas, y designar un Delegado de Protección de Datos (DPD). En este último caso, y dado que las dimensiones de las AALL no siempre hacen viable contar con un DPD integrado en plantilla, la Agencia recuerda que entre las posibles opciones se encuentra que las Diputaciones Provinciales ofrezcan a los municipios estos servicios o la contratación común de esta figura por varias entidades.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa