Periòdicament, els Ministeris d'Energia, Turisme i Agenda Digital i Hisenda i Funció Pública , a través de el Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació (ONTSI), publiquen el Estudi de Caracterització del Sector intermediari de la informació a Espanya . Un documento que analiza pormenorizadamente las actividades e impacto de una industria que, solo en el año 2015, generó un volumen de negocio de entre 600 y 750 millones de euros.
La quarta edició d'aquest informe recull dades de 535 empreses infomediarias durant l'exercici 2015; companyies especialitzades en el desenvolupament d'aplicacions, productes i serveis de valor afegit a partir de la reutilització d'informació pública i privada, les dades de la qual s'han obtingut mitjançant l'aplicació d'una enquesta a les empreses del Sector.
Una indústria en auge ja que un 46% de les empreses assenyalen que la demanda ha crescut en l'últim any (2015), un 7% més que en l'edició anterior; d'altra banda, des de l'any 2011 l'activitat de les empreses reutilitzadores hauria crescut un 63%.
En particular, en l'estudi d'ONTSI s'identifiquen demandes tals com les següents:
- Homogeneïtat de la informació a nivell regional i local.
- Mayor proactividad en la gestió de la informació de les Administracions Públiques, fomentant l'obertura per defecte de les dades.
- Millor disponibilitat i qualitat de les dades públiques, fomentant les dades estructurades en formats oberts reutilitzables, la interoperabilitat.
- Desenvolupament d'eines TIC que facilitin l'automatització dels processos d'accés, depuració, tractament, enriquiment i anàlisi de dades públiques.
- Foment de la col·laboració públic-privada per al desenvolupament del mercat infomediario i una millor orientació a la demanda.
I també s'apunta que la pròpia Administració pot millorar la reutilització de les seves pròpies dades.
Quant al futur del sector, les empreses refereixen un ampli espectre de possibilitats lligades a el desenvolupament de productes o serveis orientats a la presa de decisions en temps real, basats en la anàlisi de xarxes socials, en les dades de les ciutats intel·ligents, i en noves eines que permetin la gestió i la interpretació automatitzada de les dades. En aquest sentit, també s'apunta que l'avanç en el big data i les eines per a la seva explotació i suport seran elements crucials per al desenvolupament futur del sector.