accesskey_mod_content

Signatura de conveni entre MINHAP i la Regió de Múrcia per a la prestació mútua de solucions bàsiques d'administració electrònica

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

30 octubre 2015

La signatura d'aquest conveni permetrà l'accés, entre altres sistemes, a la plataforma d'intermediació de dades, canvi de domicili, @signatura, cl@ve, sistema d'interconnexió de registres, notificacions electròniques i Xarxa Sara gestionats per la DTIC.

El secretari d'Estat d'Administracions Públiques, Antonio Beteta, i el Conseller d'Hisenda i Administració Pública de la Regió de Múrcia, Andrés Carrillo, van signar el passat 23 d'octubre un conveni per a l'accés a serveis bàsics d'Administració electrònica.

Amb la signatura d'aquest conveni, l'Administració General de l'Estat, a través de l'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, posa a la disposició de la Regió de Múrcia diferents plataformes electròniques que simplifiquen i faciliten la implantació de l'administració electrònica. Al seu torn, per aquest conveni la Regió de Múrcia també podrà oferir serveis dels quins es beneficiï l'administració general de l'estat i la resta de governs autonòmics i així mateix actuarà amb vista a les seves entitats locals per facilitar-los l'accés als serveis de la DTIC. Alguns dels serveis més representatius inclosos són:

  • Intermediació de dades entre Administracions Públiques. Permet a les Administracions Públiques la consulta per mitjans electrònics de dades de ciutadans dels quals ja disposen altres Administracions Públiques per la seva competència. D'aquesta forma, el ciutadà no ha d'aportar els documents acreditatius dels mateixos. La plataforma d'intermediació de dades és un servei horitzontal, permet integrar múltiples administracions públiques, tant per proveir dades a altres Administracions Públiques com per consultar-los.
  • Servei de comunicació automàtica de canvi de domicili a través d'un sol tràmit, es facilita que el ciutadà informe del canvi de domicili a totes les administracions públiques adherides. És a dir, amb una única comunicació, la informació pot arribar a l'AEAT, a la Seguretat Social, a Tráfico o a organismes de la Comunitat Autònoma.
  • Sistema d'Interconnexió de Registres . Interconnecta les oficines de registre (presencials i electròniques) i permet l'intercanvi de seients registrals en forma de comunicacions electròniques segures/segures entre les oficines de registre i els organismes competents, aportant evidents beneficis tant al ciutadà com a les Administracions Públiques. D'aquesta manera, un ciutadà d'un petit poble de la regió de Múrcia, dirigint-se físicament a la seva oficina local, podrà, en només segons, fer arribar les seves sol·licituds al seu govern regional, a un ens estatal, o a ajuntaments o governs regionals d'altres comunitats autònomes.
  • Adreça Electrònica Habilitada i Catàleg de Procediments del Servei de Notificacions Electròniques . Permet la pràctica de la notificació per mitjans electrònics en facilitar als interessats l'accés al contingut de l'acte objecto de notificació, acreditant data i hora de la posada a disposició i accés al contingut, de forma segura/segura i fefaent.
  • Xarxa SARA , com a xarxa de comunicacions de les Administracions Públiques, permet l'intercanvi segur/segur d'informació entre les aplicacions de les Administracions Públiques connectades a través d'una plataforma bàsica de comunicacions.
  • Plataforma de validació i signatura electrònica @SIGNATURA és un conjunt de productes i serveis de certificació i signatura electrònica, que es posa a la disposició de les AAPP, per fomentar l'engegada i el desplegament d'aplicacions informàtiques i serveis d'Administració electrònica que requereixin validació de signatura electrònica basada en certificats, autenticació, generació de signatura electrònica o segellat de temps en la seva relació amb els ciutadans, empreses i organismes.
  • Cl@ve , plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i signatura electrònica. Aquest nou sistema, que complementa a la Plataforma @signa,  permet accedir amb plenes garanties als serveis d'administració electrònica utilitzant, a més de certificats electrònics,  claus compartides (usuari i contrasenya). D'aquesta manera se simplifica l'accés del ciutadà als serveis electrònics i es potencia i es facilita el seu ús des de dispositius mòbils.

Totes aquestes actuacions es realitzen en el marc de col·laboració entre l'Administració General de l'Estat i les Comunitats Autònomes a través del Comissió Sectorial d'Administració Electrònica .

  • Cooperació interadministrativa
  • Infraestructures i serveis comuns