La Generalitat Valenciana ha firmado el Convenio: Oficina de Registro Virtual (ORVE) con el Ministerio de Hacienda y Administraciones Publicas.

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

16 març 2015

La signatura del conveni ORVE possibilita el registre electrònic sense papers a totes les administracions públiques de la Generalitat Valenciana, tant regionals com a locals, donant cobertura a les seves 542 Entitats Locals, amb una població total d'1.292.332 habitants.

ORVE «hace realidad la administración sin papeles» ya que permite escanear la documentación del ciudadano en las oficinas de registro, aplicando la digitalización en los puestos de ventanilla con plena validez jurídica. Los expedientes se envían electrónicamente a la oficina de destino rápidamente, sea cual sea su ubicación geográfica o nivel de administración competente.

Amb la signatura d'aquest conveni ( http://www.boe.es/boe/dias/2015/03/16/pdfs/boe-a-2015-2794.pdf(Obre en nova finestra) ) el pasado 25 de Febrero de 2015, se inicia la implantación de la aplicación ORVE en las administraciones públicas de la Generalitat Valenciana, que permitirá el envío y la recepción de asientos registrales electrónicamente mediante el Sistema de Interconexión de Registros ( SIR ), lo cual supone una enorme mejora en eficacia del servicio pues la recepción en destino se produce en segundos y adicionalmente un ahorro de costes estimado en más de tres euros por asiento registral. El despliegue de la aplicación ORVE en las Oficinas de registro se llevará a cabo de manera gradual a partir de las próximas semanas.

Amb la incorporació de la Generalitat València en la plataforma SIR ja són 7 les Comunitats Autònomes amb les quals el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques ha signat conveni de col·laboració, i pròximament s'incorporaran el Govern d'Aragó i la Junta d'Extremadura.

• Cooperació interadministrativa