accesskey_mod_content

La Xunta de Galícia impulsa la digitalització dels registres

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

27 juliol 2015

El Govern regional fixa l'any 2016 l'objectiu d'anar eliminant el paper en la relació dels ciutadans amb l'administració

El president de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, va posar en valor l'impuls a la digitalització dels registres i va fixar l'any 2016 l'objectiu d'anar eliminant el paper en la relació dels ciutadans amb l'Administració.

El gobierno gallego destaca que el impulso a la digitalización de las oficinas de registro es un paso fundamental para conseguir una tramitación 100% electrónica. Así, se está pilotando actualmente en el Registro General, continuará extendiéndose de manera progresiva en el último trimestre de 2015 a los registros generales de la Xunta en Coruña, Ferrol, Lugo, Ourense, Pontevedra y Vigo y se aplicará en las 342 oficinas de registro de la Administración local gallega a lo largo de 2016.

L'objectiu és que la digitalització arribi a les 533 oficines que integren el Sistema Únic de Registre al llarg de 2016. D'aquesta manera, es considerarà “Galícia, a l'efecte de registre, com una única administració pública”.

Una vez completado el proceso, cualquier documento que entre en estas unidades será digitalizado y compulsado electrónicamente con el fin de conformar el expediente administrativo digital, que se almacenará en el Archivo Digital de Galicia.

También entra en funcionamiento el servicio Chave 365, que simplificará la gestión telemática con la Administración. Esta iniciativa facilitará la accesibilidad de los servicios de registro público online con el uso de claves concertadas para acceder a la sede electrónica. Del mismo modo, dará respuesta a las dificultades del uso de certificado electrónico, evitará que las personas que no están familiarizadas con el empleo de las nuevas tecnologías queden excluidas de los servicios electrónicos y permitirá avanzar hacia la sede electrónica móvil, facilitando el acceso desde dispositivos móviles o tabletas

L'usuari haurà de donar-se de alta en el servei, verificant la seva identitat en les oficines de registre habilitades o bé a través de la seu electrònica. Així mateix, una vegada verificada la identitat, l'usuari rebrà en el seu mòbil una clau d'accés, que emprarà juntament amb el seu NIF. D'aquesta manera, cada vegada que vulgui realitzar una gestió, introduirà la clau d'accés i el NIF a la seu electrònica i rebrà automàticament en el seu mòbil un codi de signatura d'un només ús i vàlid durant 24 hores per realitzar el tràmit telemàtic amb l'Administració regional.

Este servicio podrá solicitarse a partir de agosto en el Registro General de la Xunta y se irá implantando progresivamente en el resto de las oficinas del Registro.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Identitat i Signatura electrònica
  • Cooperació interadministrativa