El término reutilización, según establece la Ley, se refiere al uso de documentos en poder de las Administraciones y organismos públicos que pueden utilizar personas físicas o jurídicas, con fines comerciales o no comerciales, fuera de la actividad administrativa pública. Queda excluido de este concepto el intercambio de documentos entre Administraciones.
Novedades que s'introdueixen per adaptar la directiva europea
Entre las novedades que se introducen, destaca la extensión de la reutilización de información del sector público a tres tipos de instituciones culturales: bibliotecas, archivos y museos. También se establece que, si se aplica una tarifa por la reutilización de documentos, debe limitarse a los costes marginales en que se incurra para su reproducción, puesta a disposición o difusión.
La Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, en coordinació amb la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Societat de la Informació, presentarà cada tres anys a la Comissió Europea un informe sobre la informació disponible del sector públic per a la seva reutilització.
Els acords exclusius de reutilització a favor de tercers se subscriuran excepcionalment per tres anys, quan sigui necessari per a la prestació d'un servei d'interès públic. D'altra banda, els acords exclusius per a la digitalització dels recursos culturals tindran una durada general de deu anys.
D'altra banda, al marge del contingut de la Directiva comunitària, s'incorpora el Centre de Recerques Sociològiques (CIS) al procés de reutilització de la informació, amb un banc de dades específic en el cas de realització d'enquestes quantitatives.