La Plataforma de Contractació de l'Estat comenzó a funcionar en mayo de 2008, inicialmente como medio de publicidad obligatorio para los órganos de contratación de la Administración General del Estado. Posteriormente, la Ley de Economía Sostenible, extendió esta obligatoriedad a todo el Sector Público Estatal, incluyendo todos los organismos y entidades participados mayoritariamente por la Administración Central.
L'experiència durant aquests sis anys de marxa ha estat tot un èxit a la vista de la repercussió mediàtica que tenen els anuncis que es publiquen en la Plataforma, el nombre creixent d'organismes que es van adherint de forma voluntària, i l'increment en l'ús de serveis de valor afegit per part de ciutadans i empreses.
Aquesta experiència d'èxit i el coneixement acumulat prestant servei a administracions i organismes de molt diferent naturalesa, ha portat al Govern a proposar l'obligació de publicar en la mateixa totes les convocatòries de licitació i els seus resultats per a tots els òrgans de contractació del sector públic.
Aquesta mesura s'ha inclòs entre les identificades per la Subcomissió de Duplicitats Administratives de la Comissió per a la reforma de les Administracions (CORA), fent-se efectiva amb l'aprovació al desembre de 2013 de la Llei 20/2013 de garantia d'unitat de mercat.
La Plataforma de Contractació del Sector Públic és la solució centralitzada que permetrà donar compliment a les obligacions en matèria de contractació electròniques establertes en la nova normativa europea.
Per obtenir més informació sobre este tema pot consultar la nova nota tècnica de l'OBSAE: "La Plataforma de Contractació del Sector Públic"