ned@es – Gestió de les nòmines dels empleats públics
Tipología: Servicios Esenciales per a la gestió interna
Àrea: Gestió i consulta de nòmina
Descripció:
El servei NED@ES (Nòmina Estàndard de l'Administració de l'Estat) realitza la gestió de nòmina dels empleats públics inclosos en l'àmbit de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, sobre Mesures per a la reforma de la Funció Pública, en els termes del Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
ned@es realitza la gestió completa de les fases de nòmina: càlcul, comptabilitat i pagament, en les quals s'inclou l'elaboració de tots els documents i fitxers seguint la normativa en matèria de retribucions dels empleats públics al servei de l'Administració General de l'Estat.
Contempla els següents col·lectius:
- Alts Càrrecs.
- Personal funcionari.
- Personal funcionari destinat en l'exterior.
- Personal laboral.
- Personal laboral en l'exterior incloent el que cobra les seves retribucions en divises.
- Una altra classe de personal (col·lectius específics segons l'organisme: formació, personal becari, etc).
A més, inclou altres tractaments complementaris que el gestor de nòmina ha de realitzar, entre els quals cal destacar: declaracions anuals 190, 296 i 345 per a l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), fitxers de cotització per al Sistema de Liquidació Directa de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), fitxer CRA (Conceptes Retributius Abonats), fitxer F-DARETRI (Masses Salarials), fitxers CANOA (Sistema de Comptabilitat Analítica Normalitzada per a Organitzacions Administratives), fitxer Quadern 34v14 SÀPIGA per a entitats bancàries, etc.
ned@es s'integra, entre altres serveis, amb SIGP (Sistema d'Informació de Gestió de Personal), permetent la càrrega d'ajudes d'Acció Social i d'imports de productivitat a través de fitxers generats per SIGP, així com la càrrega de RPTs (unitats i llocs de treball del Registre Central de Personal). Permet a més la generació d'informes en diversos formats i la seva interfície d'usuari facilita la navegació i integració amb eines ofimàtiques i altres aplicacions.
Com sol·licitar el servei: El alta del centro usuario en ned@es se puede solicitar en el formulario del kit de subsecretaría.
Posteriorment, la SGAD contactarà amb el sol·licitant per gestionar la signatura del conveni o acord per a l'ús del servei de nòmina ned@es centralitzat i completar la resta de passos necessaris per a l'engegada del servei.