accesskey_mod_content

Ned@es – Gestió de les nòmines dels empleats públics

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Tipologia: Serveis Essencials per a la gestió interna

Àrea: Gestió i consulta de nòmina

Descripció:

El servei NED@ES (Nòmina Estàndard de l'Administració de l'Estat) realitza la gestió de nòmina dels empleats públics inclosos en l'àmbit de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, sobre Mesures per a la reforma de la Funció Pública, en els termes del Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. 

Ned@es realitza la gestió completa de les fases de nòmina: càlcul, comptabilitat i pagament, en les quals s'inclou l'elaboració de tots els documents i fitxers seguint la normativa en matèria de retribucions dels empleats públics al servei de l'Administració General de l'Estat. 

Contempla els següents col·lectius:

- Alts Càrrecs.

- Personal funcionari.

- Personal funcionari destinat en l'exterior.

- Personal laboral.

- Personal laboral en l'exterior incloent el que cobra les seves retribucions en divises.

- Una altra classe de personal (col·lectius específics segons l'organisme: formació, personal becari, etc).

A més, inclou altres tractaments complementaris que el gestor de nòmina ha de realitzar, entre els quals cal destacar: declaracions anuals 190, 296 i 345 per a l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), fitxers de cotització per al Sistema de Liquidació Directa de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), fitxer CRA (Conceptes Retributius Abonats), fitxer F-DARETRI (Masses Salarials), fitxers CANOA (Sistema de Comptabilitat Analítica Normalitzada per a Organitzacions Administratives), fitxer Quadern 34v14 SÀPIGA per a entitats bancàries, etc.

ned@es se integra, entre otros servicios, con SIGP (Sistema de Información de Gestión de Personal), permitiendo la carga de ayudas de Acción Social y de importes de productividad a través de ficheros generados por SIGP, así como la carga de RPTs (unidades y puestos de trabajo del Registro Central de Personal). Permite además la generación de informes en diversos formatos y su interfaz de usuario facilita la navegación e integración con herramientas ofimáticas y otras aplicaciones.

Com sol·licitar el servei: El alta del centro usuario en ned@es se puede solicitar en el formulario del kit de subsecretaría.

Posteriorment, la SGAD contactarà amb el sol·licitant per gestionar la signatura del conveni o acord per a l'ús del servei de nòmina Ned@es centralitzat i completar la resta de passos necessaris per a l'engegada del servei.