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Política de xestión de documentos electrónicos

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Una Política de gestión de documentos electrónicos contiene orientaciones o directrices que define una organización para la creación y gestión de documentos auténticos, fiables y disponibles a lo largo del tiempo, de acuerdo con las funciones y actividades que le son propias. La política se aprueba al más alto nivel dentro de la organización, y asigna responsabilidades en cuanto a la coordinación, aplicación, supervisión y gestión del programa de tratamiento de los documentos a través de su ciclo de vida.

Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de xestión de documentos electrónicos(Abre en nova xanela) , ten por obxecto establecer as directrices para a definición de políticas de xestión de documentos electrónicos.

Guía de aplicación da Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de xestión de documentos electrónicos(Abre en nova xanela)  sirve como herramienta de apoyo para la aplicación e implementación de lo dispuesto en la NTI; su contenido incluye tanto citas explícitas al texto de la NTI como explicaciones y contenidos complementarios a aquélla.

Modelos de Políticas de Xestión de Documentos Electrónicos

Ambos os modelos A e B conteñen modelos orientativos de política de xestión documental local, cadro de clasificación funcional e índice de series documentais que permitirán a xestión dos documentos electrónicos dos concellos, no marco do Esquema Nacional de Interoperabilidade, (ENI). Interesa ás entidades locais, especialmente daquelas máis pequenas e con máis dificultades para elaborar unha política de xestión de documentos electrónicos.

A continuación se recogen algunos ejemplos de políticas de gestión de documentos electrónicos que se han elaborado y publicado desde diferentes ámbitos de las Administraciones Públicas.

Administración Xeral da Estado

Ministerio de Facenda e Función Pública (2022)

Política de Xestión de Documentos Electrónicos (PGD-e) do Ministerio de Facenda e Función Pública. De aplicación no Ministerio de Facenda e Función Pública e nas súas entidades públicas que así o decidan. Dado o seu carácter global, tamén pode ser válida e de aplicación nas entidades e organismos do sector público que así o consideren. O Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital participou nos traballos de elaboración desta publicación.

Comunidades Autónomas

País Vasco

Ley 5/2022, de 23 de junio, de Gestión Documental Integral y Patrimonio Documental de la Comunidad Autónoma del País Vasco

Comunidade Foral de Navarra

ORDEN FORAL 18/2021, de 24 de mayo, de la Consejera de Cultura y Deporte, por la que se aprueban los requisitos tecnológicos y funcionales para implantaciones de archivo digital seguro de las entidades locales de Navarra y un modelo de auditoría.

Comunidade Foral de Navarra

ACORDO do Goberno de Navarra, do 16 de decembro de 2020, polo que se aproba a Política de Xestión de Documentos Electrónicos da Administración da Comunidade Foral de Navarra e do Sector Público Institucional Foral.

Comunitat Valenciana

ORDE 1/2018, do 27 de decembro, conxunta, da Conselleria de Facenda e Modelo Económico e da Conselleria de Educación, Investigación, Cultura e Deporte, pola que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos da Generalitat.

NOTA: Con este asunto tamén ten relación o DECRETO 50/2018, do 27 de abril(Abre en nova xanela) , do Consell, polo que se regula a xestión documental, a organización e o funcionamento dos arquivos da Generalitat.

Castela-A Mancha

Decreto 89/2017, de 12 de diciembre, por el que se aprueba la política de gestión de documentos de las entidades que integran el sector público de la Administración de la Junta de Comunidades de Castilla-La Mancha.

Andalucía

Acordo do 1 de agosto de 2017, do Consello de Goberno, polo que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos da Xunta de Andalucía.

Rexión de Murcia

Orde do 12 de xullo de 2017 das Consellerías de Facenda e Administracións Públicas e de Turismo, Cultura e Medio Ambiente, pola que se aproba a política de xestión e arquivo de documentos electrónicos da Administración Pública da Comunidade Autónoma da Rexión de Murcia.

Cantabria

Decreto 43/2017, do 22 de xuño, polo que se aproba a Política de Xestión de documentos administrativos electrónicos, expedientes electrónicos e arquivo electrónico da Administración da Comunidade Autónoma de Cantabria e o seu Sector Público. 

Illes Balears

ACORDO do Consello de Goberno de día 9 de decembro de 2016 polo que se aproba a Política de Xestión Documental do Goberno das Illes Balears

País Vasco

ORDE do 27 de setembro de 2016, do Conselleiro de Administración Pública e Xustiza e do Conselleiro de Facenda e Finanzas, pola que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos do sector público da Comunidade Autónoma de Euskadi.

Entidades locais

Deputación de Barcelona

ANUNCI d'aprovació de la Política de Gestió Documental de la Diputació de Barcelona

Deputación de Valladolid

Resolución de la Presidencia 3994/2015, por la que se aprueba la Política de gestión de documentos de la Diputación Provincial de Valladolid

Universidades

Universidade Pública de Navarra

O Consello de Goberno, en sesión do 10 de setembro de 2019, aproba a nova versión da Política de Xestión de Documentos Electrónicos da Universidade  Pública de Navarra.

Universidade de Valladolid

Política de xestión de documentos electrónicos da Universidade de Valladolid. Documento aprobado en Consello de Goberno do 14 de decembro de 2016.

Universidade de Murcia

Política de Xestión de Documentos Electrónicos da Universidade de Murcia. Documento aprobado en Consello de Goberno do 13 de febreiro de 2014.

Outras institucións

Xunta Xeral do Principado de Asturias

Normas de política de xestión de documentos electrónicos da Xunta Xeral do Principado de Asturias 

Senado de España

Política de gestión documental del Senado, aprobada por la Mesa del Senado en su reunión del día 28 de abril de 2020.

Exemplos de Cadros de Clasificación de Entidades locais

Model de quadre de classificació d'ajuntaments i consells comarcals. Generalitat de Catalunya

Cadro de Clasificación de Fondos de Arquivos Municipais. Grupo de Arquiveiros Municipais de Madrid

Proposta de Cadro de Clasificación de Fondos de Concellos. Mesa de Traballo sobre Organización de Arquivos Municipais