accesskey_mod_content

El Ministeri de Justícia habilita l'accés a l'Expedient Judicial Electrònic per a la ciutadania i les empreses

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

02 març 2023

Des del Ministeri s'ha explicat que el servei, engegat el 27 de febrer, compleix totes les garanties sense necessitat de desplaçar-se fins a l'òrgan judicial.

El Ministeri de Justícia ha engegat, aquest 27 de febrer, l'accés a l'Expedient Judicial Electrònic (EIX) per a la ciutadania i les empreses, quan aquests estiguin involucrats en procediment judicial.

La Ministra ha assegurat que aquest servei forma part de "un nou model de funcionament de la Justícia, més transparent i pròxim a la ciutadania, ja que democratitza l'accés electrònic a la informació judicial que s'estableix en la legislació processal".

Aquest servei, posat a la disposició dels usuaris a través de la  plataforma Accedeixi(Obre en nova finestra) , permet l'accés controlat i segur als expedients judicials electrònics dels quals són part i tenen acreditat interès legítim, d'acord amb el previst en la Llei Orgànica, 1/1985 del Poder Judicial, Reglament 1/2005, del Consell General del Poder Judicial, d'aspectes accessoris de les actuacions judicials i en les lleis processals.

Accedeixi ja permet atendre aquestes demandes en territori Ministeri (comunitats autònomes d'Extremadura, Castella-la Manxa, Castella- León, Múrcia, Balears, les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla, el Tribunal Suprem i l'Audiència Nacional) i en tots els òrgans judicials de La Rioja i el Principat d'Astúries. A més, els òrgans judicials s'encarreguen de revisar i respondre a les sol·licituds, per la qual cosa mantenen el control total de la documentació judicial.

La titular de Justícia ha assenyalat que aquesta nova solució "compleix totes les garanties sense necessitat de desplaçar-se fins a l'òrgan judicial, la qual cosa suposa un important estalvi de temps i despeses de desplaçament".

 

La Plataforma per als professionals de la Justícia

En este sentido, desde que se puso en marcha el servicio Acceda para los profesionales de la Justicia -desde diciembre 2020 hasta febrero 2023-, se han descargado más de 228.890 expedientes, con un ahorro estimado de más de 27 millones de euros y se ha evitado la emisión a la atmósfera de 2.000 toneladas de CO₂, el equivalente a la circulación de 1.526 coches en un año.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics
  • Ciutadà