accesskey_mod_content

Programa Kit Digital: Què és i com puc participar?

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

01 març 2023

Una iniciativa per subvencionar la implantació de solucions digitals que cobreixin les necessitats de les petites empreses, microempreses i treballadors autònoms. 

Què puc fer en la meva empresa amb el bo digital?

  • Millorar la meva pàgina web i la seva presència bàsica o avançada en Internet
  • Gestionar les xarxes socials
  • Reforçar la ciberseguretat
  • Garantir les comunicacions segures/segures
  • Ampliar la gestió dels clients
  • Utilitzar la intel·ligència empresarial i analítica en els processos
  • Oferir serveis i eines mitjançant una oficina virtual
  • Implantar la factura electrònica
  • Generar una plataforma de Marketplace (centre comercial en línia) que agrupi diverses botigues en el mateix lloc web, a les quals el consumidor pugui accedir per comprar els seus productes.

A quant ascendeix l'ajuda?

Amb l'ajuda del Kit Digital podràs comptar amb un mínim de 2.000 euros i fins a 12.000 euros per invertir en la digitalització de la teva empresa.

 

Font: Plataforma Accelera pime, Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital

Com sol·licitar el Joc Digital?

  1. Registra't en la plataforma Accelera pime(Obre en nova finestra) i realitza el test de diagnòstic digital per comprovar el teu nivell de digitalització.
  2. Consulta les solucions de digitalització disponibles que millor s'adaptin a les necessitats del teu negoci i el catàleg d'agents digitalitzadors(Obre en nova finestra) que t'ofereixen aquests serveis.
  3. Presenta la sol·licitud d'ajuda a la seu electrònica de red.es ( sede.red.gob.es(Obre en nova finestra) ) si compleixes els requisits requerits.
  4. Una vegada concedit el bo, tria un agent digitalitzador autoritzat i signa un acord perquè gestioni les solucions digitals que hagis triat.

Quins són els requisits?

  • Ser una petita empresa, microempresa o autònom
  • Complir els límits financers que defineixen les categories d'empresa
  • Estar en situació d'alta amb l'antiguitat mínima que s'estableix en cada convocatòria
  • No estar considera una empresa en crisi
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
  • No superar el límit d'ajudes de petita quantia

Quan acaba el termini de presentació de sol·licituds?

  • Les empreses del segment I poden presentar la sol·licitud fins al 15 de març de 2023 a les 11:00 hores.
  • Les empreses del segment II fins al 2 de setembre de 2023 a les 11:00 hores.
  • Les empreses del segment III fins a 20 d'octubre de 2023 a les 11:00 hores

Quines despeses no són subvencionables?

Tal com estableixen les bases reguladores, no es consideren subvencionables l'Impost sobre el Valor Afegit, l'Impost General Indirecte Canari ni l'Impost sobre la Producció, els Serveis i la Importació que es reportin en l'adopció de solucions de digitalització, de conformitat amb l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Tampoc són conceptes susceptibles d'ajuda:

  • Els impostos sobre les rendes de persones físiques o societats, així com altres tributs i taxes, de tipus nacional, autonòmic o local
  • Els interessos dels deutes
  • Els interessos de mora, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
  • Les despeses derivades de procediments judicials
  • Despeses financeres
  • Despeses d'infraestructura i obra civil
  • Terrenys
  • Hardwares
  • Serveis de telecomunicació i connectivitat a Internet
  • Les despeses relatives a la compensació per labors prestades per tercers per a l'obtenció de les presents ajudes (despeses per prestació de serveis d'assessoria, de gestoria o de similar naturalesa)

Puc ser jo un agent dinamitzador per ajudar a autònoms i empreses?

Sí, si compleixes els següents requisits.

  • Tenir una facturació acreditada al mercat espanyol d'almenys 100.000 euros en els dos anys anteriors de la presentació de la sol·licitud d'adhesió, o 50.000 euros l'any anterior, en projectes similars als quals ofereix del bo digital.
  • En el cas dels autònoms, la facturació haurà de ser de, almenys, 70.000 euros dos anys abans de presentar la sol·licitud i 35.000 l'any anterior.
  • Tenir el domicili fiscal i el centre de presentació de les activitats objecto de subvenció en la Unió Europea.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Com presento la sol·licitud per ser agent digitalitzador?

  • Emplenant un formulari d'adhesió a la seu electrònica de Red.es
  • El termini d'adhesió per als agents dinamitzadors es mantindrà obert durant tot el temps que romangui actiu el programa.

Com i quan començo a prestar servei com a agent digitalitzador?

Una vegada signat l'acord o acords de prestació de solucions digitals tindràs tres mesos per implantar la solució triada pel beneficiari del bo digital.

Rebràs directament la quantia establerta per a cada solució o solucions, una vegada hagis justificat el desenvolupament del teu treball(Obre en nova finestra) .

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

Bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a la digitalització de petites empreses, microempreses i persones en situació de desocupació (BOE 29 de juliol de 2022)(Obre en nova finestra)

Joc Digital: Accelera pime(Obre en nova finestra)

Red.es(Obre en nova finestra)

Més informació sobre les convocatòries del Joc Digital i el paper de la SGAD(Obre en nova finestra)

  • Empresa
  • Serveis electrònics