“El meu Carpeta Ciudadana”, aplicació llançada pel Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria General d'Administració Digital adscrita a la Secretaria d'Estat de Digitalització i Inteligencia Artificial, ja té disponible la seva quarta versió oficial en els stores de iOS i Android així com a través de la web. D'aquesta manera es continua donant compliment als objectius inicials de creixement i millora d'aquest servei públic amb informació de totes les administracions.
La cuarta versión oficial de “Mi Carpeta Ciudadana”, disponible en los mercados oficiales de aplicaciones, incorpora las siguientes nuevas funcionalidades y mejoras de interés para la ciudadanía así cómo nuevos organismos que facilitan información a través de “Mi Carpeta Ciudadana”:
- Principalment, la consulta de la Història Clínica Digital del Sistema Nacional de Salut integrant el nou servei ofert pel Ministeri de Sanitat que permet visualitzar unificada la informació procedent dels diferents serveis sanitaris de les Comunitats Autònomes oferint veure en un únic interfície dades de diferents serveis autonòmics, quan s'ha rebut assistència en varis d'ells, i permetent compartir dades sanitàries en el cas de desplaçaments. Un projecte possible gràcies a la col·laboració amb el Ministeri de Sanitat, a través de la seva Secretaria General de Salut Digital, Informació i Innovació del Sistema Nacional de Salut.
- Nova secció “Serveis” a la qual s'aniran incorporant noves funcionalitats que permetin l'inici d'actuacions i que també permetrà la connexió amb altres aplicacions mòbils de l'administració d'interès i utilitat destacada.
- Dins d'aquesta secció, s'incorpora la possibilitat de realitzar enviaments d'escrits i sol·licituds a través del Registre Electrònic General que podran dirigir-se a les diferents administracions públiques dels diferents nivells administratius. Aquest servei de registre, és proveït en col·laboració amb la Direcció general de Governança Pública del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.
- Connexió amb la compareixença a les notificacions a través de la nova aplicació mòbil de Notificacions (disponible per a dispositius Android i dispositius iOS ) que permetrà la seva gestió directa des d'aquesta aplicació mòbil. Aquesta aplicació mòbil també podrà ser utilitzada de forma independent de manera que les persones jurídiques, empreses i autònoms, podran utilitzar-la també per a la recollida de les seves notificacions.
- Incorporación de la consulta de l'estat d'expedients per Entidades Locales que vagin completant el procés d'adhesió al servei. El servei s'inicia amb les dades de les Diputacions Provincials d'Albacete, Cuenda, Huesca i León. En les properes setmanes i mesos s'aniran incorporant de forma transparent per al ciutadà nombroses entitats locals de tot el territori.
- Inclusió d'informació i serveis relatius als processos electorals, tant les fites significatives en calendari com un nou apartat “ciutadania” dins de la secció “La meva Carpeta”.
“El meu Carpeta Ciudadana” permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de diversos àmbits (educatius, béns immobles, vehicles i punts del permís de conduir, empadronament, família nombrosa, grau de discapacitat i dependència, absència d'antecedents, demanda d'ocupació, més de 40 prestacions socials públiques, etc.)
També es facilita l'accés a expedients i notificacions de l'administració pública a través de la Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú . I permet conèixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permiso de Conducción i ITV. D'aquesta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.
Des del seu llançament, suma ja més de 2 milions d'usuaris diferents, ha superat 1,5 milions de descàrregues en iOS i Android i s'han realitzat més de 12 milions d'accessos.
La trajectòria de l'app “La meva Carpeta Ciudadana” està d'acord amb el Full de ruta 2023/2024 que es manté publicada en obert per a tota la ciutadania com a exercici de transparència, incloent també la previsió d'incorporació de funcionalitats considerant el feedback de la ciutadania.
Els ciutadans poden transmetre la seva experiència i suggeriments a través de dos formularis, un sobre la web i un altre sobre la aplicació mòbil , a través dels quins es rebrà el feedback ciutadà que és analitzat, prioritzat i incorporat adequadament al full de ruta per a les futures versions.
Aquesta iniciativa s'està duent a terme gràcies a l'excel·lent col·laboració i al treball conjunt amb les diferents administracions nacionals, regionals, locals i universitàries i els seus diferents organismes públics.
Transformació Digital de les Administracions Públiques
“El meu Carpeta Ciudadana” va ser la primera aplicació mòbil dins de la mitjana App Factory del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques, que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de serveis mòbils de qualitat per als principals serveis públics.
El reconeixement atorgat pels Premis Internet 2023, on va ser guardonada com a millor projecte de transformació digital del sector públic, i pels Premis Nacionals d'Enginyeria informàtica, on va ser guardonada com a millor projecte públic, constata l'esforç que s'està realitzant des de les administracions públiques per a la seva digitalització, en el marc de el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, l'agenda España Digital i el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques .