accesskey_mod_content

Disponible la sisena versió de La meva Carpeta Ciutadana

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

26 desembre 2023

Des de la seva engegada, se superen els 3 milions d'usuaris diferents i s'han realitzat més de 20 milions d'accessos

La meva Carpeta Ciutadana, servei ofert pel Ministeri de Transformació Digital a través de la Secretaria General d'Administració Digital, ja té disponible la seva sisena versió oficial en els dispositius de iOS  i Android  així com a través del seu web. D'aquesta manera es millora aquest servei públic, que dona informació de totes les administracions.

La meva Carpeta Ciutadana permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de molt diferents àmbits (educatius, béns immobles, vehicles, residència, prestacions socials i de desocupació, laborals, història clínica, etc.). També facilita l'accés als teus expedients i les teves notificacions de l'administració pública a través de l'Adreça Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú(Obre en nova finestra) . A més, a La meva Carpeta Ciutadana és possible conèixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permís de Conducció i ITV. D'aquesta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.

Des del seu llançament, suma ja més de 2,4 milions de descàrregues de les aplicacions mòbils. A més, més de 3 milions de ciutadans diferents han utilitzat en algun moment els seus serveis realitzant més de 20 milions d'accessos.

La sisena versió de La meva Carpeta Ciutadana, disponible als mercats oficials d'aplicacions, incorpora les següents noves funcionalitats i millores d'interès per a la ciutadania, així com nous organismes que faciliten informació a través de La meva Carpeta Ciutadana:

  • 1171 ajuntaments i diputacions provincials es troben ja integrats amb la consulta de l'estat d'expedients en les Entitats Locals. Gràcies a la intensa col·laboració amb les diputacions provincials, o els seus equivalents autonòmics es progressa a bon ritme en la incorporació d'Entitats Locals, especialment amb les menors de 20.000 habitants, com es mostra en el següent mapa:

  • Els ciutadans adherits a l'Adreça Electrònica Vial de la DGT podran conèixer addicionalment a través de La meva Carpeta Ciutadana les notificacions electròniques que tinguin pendents i també podran recollir-les, juntament amb les de la resta d'administracions adherides, en l'Adreça Electrònica Habilitada Única - DEHú, tant a través del seu servei web com a través de l'aplicació mòbil específica disponible per a dispositius Android (Obre en nova finestra) i dispositius iOS(Obre en nova finestra) . També es troben disponibles les notificacions de 21 nous ajuntaments, que s'uneixen al 73% d'ajuntaments integrats en la DEHú.

  • Consulta de condició d'esportista d'alt nivell. Aquesta condició, que es concedeix durant un període fitat de temps, permet tenir accés a diferents beneficis, especialment en l'àmbit universitari.

  • Consulta de residència legal a Espanya. Els ciutadans amb NIE podran consultar els períodes i raons pels quals tenen reconeguda la residència legal a Espanya.

  • Consulta de l'històric de municipis de residència. Permet confirmar els municipis en els quals has residit des de 1996 amb vista a diferents sol·licituds que exigeixen haver residit en una ciutat, comunitat autònoma, o a Espanya.

  • Descàrrega del document electrònic amb les dades del teu domicili conforme als requisits del Reglament Europeu (UE) 2018/1724 relatiu a la creació de la Passarel·la Digital Única. També podràs acompanyar-ho de la seva forma estàndard multilingüe en tots els idiomes oficials de la UE, conforme al anexo X del Reglamento (UE) 2016/1911 sobre los documentos públicos.

  • Configuració personalitzada per a cadascun dels diferents possibles tipus d'avisos d'esdeveniments de calendari. Podràs decidir de quins reps avisos, per què mitjà es fa l'avís (correu, notificació push del dispositiu mòbil) i 2 avisos diferents amb l'anticipació que desitgis.

Totes aquestes novetats s'emmarquen en el Full de ruta evolutiu previst per 2023/2024, con la previsión de incorporación de nuevas funcionalidades que tengan en cuenta las sugerencias y solicitudes de la ciudadanía e instituciones.

Qualsevol ciutadà está invitado a transmitir su experiencia y sugerencias a través de dos formularios, un sobre la web (Obre en nova finestra) i un altre sobre l'aplicació aplicació mòbil(Obre en nova finestra) , de modo que se pueda enriquecer e incluir nuevas funcionalidades en la hoja de ruta para las futuras versiones

Aquesta iniciativa s'està duent a terme gràcies al a excelente colaboración y al trabajo conjunto con las distintas administraciones nacionales, regionales, locales, universitarias, judiciales y sus diferentes organismos públicos.

Transformació Digital de les Administracions Públiques

La meva Carpeta Ciutadana va ser la primera aplicació mòbil dins de la mitjana App Factory del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques , que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de serveis mòbils de qualitat per als principals serveis públics.

El reconeixement atorgat per la ciutadania a través dels Premis Internet 2023, on va ser guardonada com a millor projecte de transformació digital del sector públic; pel sector professional, a través dels Premis Nacionals d'Enginyeria informàtica, on va ser guardonada com a millor projecte públic; i per la pròpia administració i el sector TIC de l'administració, a través dels Premis SOCINFO i els Premis CNIS, dan testimonio del esfuerzo que se está realizando desde las administraciones públicas para su digitalització, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència , l'agenda Espanya Digital i el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques.

  • Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Solucions Informàtiques