Mi Carpeta Ciudadana, servei ofert pel Ministeri de Transformació Digital a través de la Secretaria General d'Administració Digital, ja té disponible la seva sisena versió oficial en els dispositius de iOS i Android així com a través del seu web. D'aquesta manera es millora aquest servei públic, que dona informació de totes les administracions.
El meu Carpeta Ciudadana permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de molt diferents àmbits (educatius, béns immobles, vehicles, residència, prestacions socials i de desocupació, laborals, història clínica, etc.). També facilita l'accés als teus expedients i les teves notificacions de l'administració pública a través de l'Adreça Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú . A més, en El meu Carpeta Ciudadana és possible conèixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permiso de Conducción i ITV. D'aquesta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.
Des del seu llançament, suma ja més de 2,4 milions de descàrregues de les aplicacions mòbils. A més, més de 3 milions de ciutadans diferents han utilitzat en algun moment els seus serveis realitzant més de 20 milions d'accessos.
La sisena versió de Mi Carpeta Ciudadana, disponible als mercats oficials d'aplicacions, incorpora les següents noves funcionalitats i millores d'interès per a la ciutadania, així com nous organismes que faciliten informació a través de Mi Carpeta Ciudadana:
-
1171 ajuntaments i diputacions provincials es troben ja integrats amb la consulta de l'estat d'expedients en les Entitats Locals. Gràcies a la intensa col·laboració amb les diputacions provincials, o els seus equivalents autonòmics es progressa a bon ritme en la incorporació d'Entidades Locales, especialment amb les menors de 20.000 habitants, com es mostra en el següent mapa:
-
Els ciutadans adherits a l'Adreça Electrònica Vial de la DGT podran conèixer addicionalment a través de Mi Carpeta Ciudadana les notificacions electròniques que tinguin pendents i també podran recollir-les, juntament amb les de la resta d'administracions adherides, en l'Adreça Electrònica Habilitada Única - DEHú, tant a través del seu servei web com a través de l'aplicació mòbil específica disponible per a dispositius Android i dispositius iOS . També es troben disponibles les notificacions de 21 nous ajuntaments, que s'uneixen al 73% d'ajuntaments integrats en la DEHú.
-
Consulta de condició d'esportista d'alt nivell. Aquesta condició, que es concedeix durant un període fitat de temps, permet tenir accés a diferents beneficis, especialment en l'àmbit universitari.
-
Consulta de residència legal a Espanya. Els ciutadans amb NIE podran consultar els períodes i raons pels quals tenen reconeguda la residència legal a Espanya.
-
Consulta de l'històric de municipis de residència. Permet confirmar els municipis en els quals has residit des de 1996 amb vista a diferents sol·licituds que exigeixen haver residit en una ciutat, comunitat autònoma, o a Espanya.
-
Descàrrega del document electrònic amb les dades del teu domicili conforme als requisits del Reglament Europeu (UE) 2018/1724 relatiu a la creació de la Passarel·la Digital Única. També podràs acompanyar-ho de la seva forma estàndard multilingüe en tots els idiomes oficials de la UE, conforme a l'annex X del Reglament (UE) 2016/1911 sobre els documents públics.
-
Configuració personalitzada per a cadascun dels diferents possibles tipus d'avisos d'esdeveniments de calendari. Podràs decidir de quins reps avisos, per què mitjà es fa l'avís (correu, notificació push del dispositiu mòbil) i 2 avisos diferents amb l'anticipació que desitgis.
Totes aquestes novetats s'emmarquen en el Full de ruta evolutiu previst per 2023/2024, amb la previsió d'incorporació de noves funcionalitats que tinguin en compte els suggeriments i sol·licituds de la ciutadania i institucions.
Qualsevol ciutadà està convidat a transmetre la seva experiència i suggeriments a través de dos formularis, un sobre la web i un altre sobre l'aplicació aplicació mòbil , de manera que es pugui enriquir i incloure noves funcionalitats en el full de ruta per a les futures versions
Aquesta iniciativa s'està duent a terme gràcies al a excel·lent col·laboració i al treball conjunt amb les diferents administracions nacionals, regionals, locals, universitàries, judicials i els seus diferents organismes públics.