La ministra de Política Territorial ha presentat el Pla "L'Administració prop de tu", que té com a fi "facilitar que els habitants dels pobles no hagin de desplaçar-se i puguin realitzar els tràmits des del seu municipi". L'objectiu del Govern és apropar l'Administració a la ciutadania per enfortir la cohesió social i territorial, combatre la bretxa digital i reforçar la igualtat d'oportunitats, segons la ministra, "transformant el nostre país i fent una Administració més útil i pròxima".
El Pla beneficiarà a més de 7,5 milions de persones, de les quals més de dos milions, gairebé el 30%, són majors de 60 anys. La primera fase de "L'Administració prop de tu", impulsada pel Ministeri de Política Territorial conjuntament amb el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, s'aplicarà en més de 3.200 municipis. Será en municipios que cuentan entre 500 y 8.000 habitantes y en algunas provincias, como Guadalajara, Soria y Teruel, con más núcleos de población dispersos, también se aplicará en municipios con menos de 500 habitantes.
Los ciudadanos solo tendrán que desplazarse a su ayuntamiento para contar con su firma digital, con la que podrán acceder a los trámites y servicios digitales, evitando desplazamientos innecesarios y el coste económico que representan. El objetivo es informar a ciudadanos y ciudadanas de los trámites y prestaciones, acompañarles, ayudarles, orientarles para un mejor aprovechamiento de la Administración y combatir las brechas digitales, territoriales y de género.
El Govern impulsa "L'Administració prop de tu" per millorar l'eficàcia del servei que ja presta al territori, apropant-ho a la ciutadania. Es facilitarà l'accés a la carta de serveis públics disponible, s'informarà dels avantatges de la Carpeta Ciutadana , l'aplicació aplicació mòbil en fase pilot ha estat llançada pel Govern, es facilitarà a la ciutadania obtenir els mitjans d'identificació i signatura digital, que permetin accedir als serveis públics sense haver de desplaçar-se.
Hi haurà assistència als ciutadans per tramitar 'in situ' les seves sol·licituds sobre els serveis que presten delegacions, subdelegacions i adreces Insulars, i es facilitarà així mateix informació sobre els serveis més demandats.
La ministra ha animat a alcaldes i alcaldesses a activar aquest mecanisme, que serà molt beneficiós per als seus veïns i veïnes, que "podran realitzar gestions sobre la jubilació, conèixer la vida laboral, els punts del permís de conduir o els joves accedir al bo cultural".