accesskey_mod_content

Projecte DE4A: l'administració electrònica transfronterera

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

13 juliol 2020

Digital Europe for All (DE4A) és un projecte europeu H2020 a 3 anys per recolzar l'aplicació de el Reglament (EU) per a la creació de la Passarel·la Digital Única i contribuir al fet que el mercat únic digital europeu sigui una realitat mitjançant la prestació de serveis públics digitals transfronterers de qualitat.

El projecte -la reunió inaugural del qual es va celebrar a Madrid al gener de 2020- està finançat pel programa de R+D Horitzó 2020 de la Unió Europea sota l'acord G.A. nº 870 635. En DE4A participen 23 organitzacions d'àmbits diversos (administracions, empreses, universitats i centres de desenvolupament), amb representació de 10 Estats membres entre els quals es troba Espanya.

DE4A persegueix facilitar la transició cap a uns serveis públics digitals europeus de qualitat proporcionats de manera transfronterera, contribuint així a reforçar la confiança en el sector públic i amb efectes positius tangibles en la societat, com la millora de l'eficiència i la reducció de la càrrega administrativa per a ciutadans i empreses de tota Europa.

Per a la consecució d'aquests objectius, DE4A durà a terme 3 projectes piloto a escala europea, que se centren en els àmbits assenyalats pel Reglament (EU) 2018/1724 per a creació de la Passarel·la Digital Única (en el PAe es va publicar una Nota Tècnica(Obre en nova finestra) sobre este tema). Es tracta d'oferir a ciutadans i empreses procediments administratius íntegrament en línia en els quals s'aplicaran els principis de “només-una-vegada” i “digital-per-defecte” que estan contemplats per la Declaració de Tallin(Obre en nova finestra) subscrita per Espanya i altres 31 països europeus. Aquests projectes pilot permetran així validar l'enfocament de DE4A en resposta a necessitats i situacions reals dels ciutadans i empreses europeus amb procediments íntegrament en línia para:

  • Estudiar a l'estranger, facilitant la mobilitat europea dels estudiants  mitjançant la millora els processos de sol·licitud de beques i d'admissió en educació de cicle superior, així com el reconeixement europeu de títols i de qualificacions professionals.
  • Fer negocis a l'estranger, donant resposta a les necessitats de les empreses que volen fer negocis en la Unió Europea i millorant l'eficiència dels processos de creació d'empreses.
  • Facilitar la mobilitat dels ciutadans en la Unió Europea, facilitant la gestió del canvi de domicili a un altre país i l'obtenció de certificats de registre civil, així com procediments relacionats amb la sol·licitud de pensions de jubilació i l'obtenció d'informació sobre aquestes.

El projecte parteix de l'anàlisi de l'estat de situació de l'administració electrònica en els diferents Estats membres i la seva preparació per a l'intercanvi electrònic de proves. S'analitza igualment l'entorn legal – amb especial focus en la protecció de les dades personals – i el tecnològic, avaluant l'aplicació de tecnologies innovadores i amb gran potencial transformador com blockchain i intel·ligència artificial.

A la web de DE4A(Obre en nova finestra) es pot accedir a informació detallada dels pilots, resultats dels estudis realitzats en el projecte i altres publicacions, com a notes de premsa o newsletters.

  • Cooperació interadministrativa
  • Serveis electrònics
  • Ciutadà