accesskey_mod_content

Via Abierta. Interoperabilitat en les Administracions Públiques Catalanes

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

04 febrer 2015

En 2014, 484 ens públics han estat en disposició d'accedir a dades i documents d'altres administracions havent consumit gairebé 15 milions d'ells.

El Consorci AOC de Catalunya acaba de publicar un resum dels indicadors d'ús dels seus serveis en 2014. Segons indiquen, 2014 ha estat un any en què els serveis d'AOC han seguit creixent tant en volum d'usuaris com en els seus usos. A més, els índexs de disponibilitat s'han mantingut en la seva majoria per sobre dels valors fixats com a òptims. Des del següent enllaç, pot accedir al document de resum dels indicadors dels serveis AOC de 2014 (Obre en nova finestra) .

Alguns aspectes a destacar són:

Tràmits interadministratius

22.661 usuaris. 2.128 ens catalans estan en disposició d'enviar o rebre tràmits telemàticament. Durant 2014 s'han enviat 404.284 tràmits, un augment important respecte als més de 280.000 de 2013. Els principals usuaris han estat, per aquest ordre, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, la Diputació de Girona, el Consorci AOC, i les Sindicatura de Comptes i de Greuges. D'altra banda, com a enviaments més utilitzats trobem la "Comunicació de crema d'agents rurals" del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Mitjà Rural i el "Enviament d'informació, escrits i documents".

Via Abierta

Aquest 2014, 484 ens públics han estat en disposició d'accedir a dades i documents d'altres administracions; d'aquests, 395 són ajuntaments. El consum total de dades i documents ha estat de 14.739.390, superant per més de 2'5 milions el consum de 2013.

Los servicios más consultados han sido, en primer lugar, los datos de renta de la AEAT, seguidos del Título de Familia Numerosa, las prestaciones sociales públicas del INSS, los datos de los padrones municipales de habitantes y el Registro de Vehículos y Conductores. Por su parte, los principales consumidores han sido la Generalidad de Cataluña con más de 7'8 millones de consultas. Después tenemos el Instituto Municipal de Hacienda del Ayuntamiento de Barcelona y del ORGT de la Diputación de Barcelona. En cuanto a los fines de consulta, cabe destacar que más del 45% han sido para "ayudas, subvenciones y becas".

Més informació i indicadors en la font original de la notícia (Obre en nova finestra)

  • Interoperabilitat i Normalització