accesskey_mod_content

Directorio Común d'Unitats Orgàniques i Oficinas.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

03 gener 2013

Pieza clau per a la interoperabilitat en l'intercanvi de seients registrals, factures, documents i expedients electrònics.

El amplio número de Administraciones y activos de información asociadas a las mismas (procedimientos, registros, facturas, personas, oficinas, documentos, expedientes etc.) obliga necesariamente a identificar sus órganos y unidades para implementar correctamente los sistemas de información que los gestionan.
L'article 9 de l'Esquema Esquema Nacional d'Interoperabilitat marca la necessària interoperabilitat dels diferents Inventarios/Directorios i fixa un escenari d'interoperabilitat amb un Directorio Común, que estableixi el model d'informació mínim i la codificació única necessària perquè els sistemes de les diferents Administracions es relacionin entre si
El Directori Comú (DIR3) proporciona la relación jerárquica de la estructura de las Administraciones con codificación única, y es actualizado de forma corresponsable por todas las Administraciones participantes. Es decir, el Directorio implementa un modelo de convivencia entre múltiples fuentes de datos, de diferentes Administraciones, de forma que todas convivan entre sí y puedan beneficiarse unas de otras. Puede consultar más información al respecto en la Nota Tècnica de l'OBSAE: Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficinas
La descripció detallada del servei Directori Comú (DIR3) , l'estructura de la informació i les possibilitats d'integració es recullen al Centre de Transferència de Tecnologia (CTT) al Portal de l'Administració Electrònica.

  • Interoperabilitat i Normalització