accesskey_mod_content

Revisións de accesibilidade

  • Opinar
  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

A seguir detállase información relacionada coas revisións de accesibilidade que deben realizar os organismos do sector público, información sobre como realizar ditas revisións a partir do Servizo de diagnóstico en liña do Observatorio de Accesibilidade Web.

Revisións de accesibilidade por cada organismo do sector público

Todo o sector público está obrigado a realizar revisións periódicas do cumprimento dos requisitos de accesibilidade segundo o establecido no artigo 17 do Real Decreto 1112/2018, do 7 de setembro, sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles do sector público(Abre en nova xanela) tanto ao longo do proceso deseño e desenvolvemento como coa posta en funcionamento dos seus sitios web e das súas aplicacións para dispositivos móbiles. Ademais, unha vez posto en funcionamento, co fin de garantir o mantemento do seu cumprimento ao longo do tempo, deberán realizarse revisións periódicas exhaustivas cada 3 anos.

As revisións de accesibilidade deberán abarcar todos os requisitos esixidos e terán en consideración tanto aspectos de revisión automática como aspectos de revisión manual experta, quedando todo plasmado e recolleito nun "Informe de revisión da accesibilidade". Estas revisións deberán respectar os condicionantes impostos para as revisións en profundidade da Decisión de Execución (UE) 2018/1524(Abre en nova xanela) como a periodicidade, a selección da mostra de páxinas e a revisión dos procesos.

A primeira revisión de accesibilidade debe realizarse:

  • no caso dos sitios web: antes do 21 de setembro de 2020.
  • no caso das aplicacións móbiles: antes do 20 de setembro de 2021.

Para iso, as entidades obrigadas poderán realizar unha autoevaluación ou certificar o cumprimento mediante unha auditoría externa.

En cando á revisión dos sitios web, no apartado Guías prácticas da sección "Materiais de axuda" pode atopar a "Guía de Validación de accesibilidade web" con recomendacións sobre como realizar estas revisións e os aspectos a ter en conta. Os resultados destas revisións deberán recollerse nun Informe de revisión da accesibilidade, cuxos formatos dispoñibles son os seguintes:

Canto á revisión das aplicacións para dispositivos móbiles, na apartado Accesibilidade de aplicacións móbiles da sección "Materiais de axuda" pode atopar a "Guía de Validación de aplicacións móbiles" con recomendacións sobre como realizar estas revisións e os aspectos a ter en conta. Os resultados destas revisións deberán recollerse nun Informe de revisión da accesibilidade, cuxos formatos dispoñibles son os seguintes:

Revisións de accesibilidade dun sitio web a partir do Servizo de diagnóstico en liña

Para non partir de cero á hora de realizar unha revisión de accesibilidade dun sitio web, pódese facer uso do Servizo de diagnóstico en liña do Observatorio, a través da opción Xerar Borrador do Informe de revisión de accesibilidade. Os pasos a seguir serían os seguintes:

  1. Realizar a selección da mostra de acordo con o indicado na Decisión de Execución (UE) 2018/1524(Abre en nova xanela) .

  2. Solicitar un informe ao Servizo de diagnóstico en liña das urls que forman a mostra marcando a opción Xerar borrador do Informe de revisión de accesibilidade. O servizo de diagnóstico enviará un Informe de revisión de accesibilidade (en formato ODS e XLSX) no que se trasladaron os resultados das verificacións comprobadas automaticamente polo Observatorio a criterios de conformidade WCAG, con base nunha táboa de correspondencia (pdf)(Abre en nova xanela) .

  3. Completar a revisión de accesibilidade, revisando manualmente todos os criterios de conformidade.

Os resultados da revisión pódense encher directamente no Informe de revisión de accesibilidade (ods, xlsx).

Opcións para xerar o Informe de Revisión de Accesibilidade (IRA) (pdf)(Abre en nova xanela)