accesskey_mod_content

Publicado o Informe sobre Goberno Electrónico 2023 da Comisión Europea

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

28 setembro 2023

Entre os 35 países analizados, España sitúase no quinto posto do indicador de ‘Centralidade no usuario’ con 98 puntos.

O Informe sobre Goberno Electrónico avalía a provisión e entrega de servizos de goberno electrónico en 35 países de Europa, os 27 estados membros da UE e Islandia, Noruega, Suíza, Albania, Montenegro, Macedonia do Norte, Serbia e Turquía. Os cidadáns dos países participantes han avaliado os servizos de goberno dixital, visitando e avaliando máis de 15.000 sitios web.

Este estudo avalía os servizos públicos en liña en catro dimensións, que constan de 14 indicadores, divididos en 48 preguntas. 

O catro dimensións poden describirse mediante as seguintes preguntas crave:

  • Centralidade no usuario. Ata que punto préstanse servizos en liña? Como son de amigables para dispositivos móbiles? E que mecanismos de apoio e retroalimentación en liña existen?
  • Transparencia. As administracións públicas están a proporcionar información clara e abertamente comunicada sobre como se prestan os seus servizos? Son transparentes sobre os procesos de formulación de políticas e deseño de servizos dixitais, así como sobre a forma en que se procesan os datos persoais das persoas?
  • Facilitadores clave. Que habilitadores tecnolóxicos existen para a prestación de servizos de goberno electrónico?
  • Servizos transfronteirizos. Con que facilidade os cidadáns estranxeiros poden acceder e utilizar os servizos en liña? E que mecanismos de apoio e retroalimentación en liña existen para os usuarios transfronteirizos?

Malta sitúase como o país mellor clasificado en administración electrónica cunha puntuación do 96 %, seguido de Estonia (92), Luxemburgo (89), Islandia (88), Finlandia (86), os Países Baixos (85), Lituania (85), Dinamarca (85), Letonia (82), Turquía (81), Noruega (80), Portugal (80) e España (79). O rendemento medio nos países da UE foi do 70 %.

Indicadores de España

Entre os indicadores que miden o rendemento das políticas de Administración Electrónica, España destaca especialmente en Centralidade no usuario (98 puntos fronte a 90 de media na UE), sendo o país con maior aumento de puntuación respecto ao ano anterior (8 puntos máis) e situándose no quinto lugar entre os países analizados. Esta dimensión mide se un servizo é ofrecido en liña (98 puntos), se existen funcionalidades de soporte e axuda (100) e se está adaptado a dispositivo móbil (92).

No resto de indicadores, España está por encima da media dos países da UE: Transparencia (73 puntos fronte a 62 da UE), Facilitadores clave (81 fronte a 71) e Servizos transfronteirizos (67 fronte a 57). Entre outros datos, o informe destaca que o 96% dos servizos están en liña, un 67% dos portais gobernamentais mostran se poden consultarse os datos persoais, un 84% dos servizos aceptan a identificación electrónica, un 73% dos servizos están dispoñibles desde outros países e un 83% dos servizos contan con información persoal precompletada.

  • Información e datos do sector público
  • Goberno aberto, Informes e Estudos