" /> PAe - El Govern llança en fase piloto la nova aplicació mòbil de “La meva Carpeta Ciudadana”
accesskey_mod_content

El Govern llança en fase piloto la nova aplicació mòbil de “La meva Carpeta Ciudadana”

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

14 setembre 2022

La versió BETA de "La meva Carpeta Ciudadana" incorpora nous canals, com una aplicació mòbil, un lloc web renovat -més usable i amb serveis addicionals, com un calendari personal- i un assistent virtual.

El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital(Obre en nova finestra) , a través de la Secretaria General d'Administració Digital(Obre en nova finestra) adscrita a la Secretaria d'Estat de Digitalització i Inteligencia Artificial, engega una nova versió BETA de “La meva Carpeta Ciudadana”. Aquesta versió inclou una aplicació mòbil, un lloc web i un assistent virtual. Aquestes eines cerquen simplificar la relació a través d'internet i millorar la interacció entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu. 

El Govern fa un pas més per apropar l'Administració a la ciutadania i facilitar una relació més fluïda i pròxima, simplificant l'accés a la informació, desenvolupant serveis personalitzats i establint nous canals d'interacció més proactius. Amb aquesta mesura s'avança en l'objectiu que el 50% dels serveis públics digitals estiguin accessibles a través del mòbil a la fi de 2025.

“El meu Carpeta Ciudadana” afronta una renovació integral, incorporant noves funcionalitats i canals per agilitar les gestions amb l'administració i el flux d'informació.

En la versió BETA, que avui es llança, qualsevol usuari pot consultar de forma àgil i agregada determinats dades personals i cites prèvies gestionats per les Administracions públiques, accedir a les notificacions pendents de l'Administració de l'Estat, de nombroses comunitats autònomes i entitats locals, i informar-se de l'estat dels seus expedients en tramitació. El lloc web afegeix a més un Asistente Virtual que ajuda, mitjançant processament de llenguatge natural, a facilitar la relació amb l'administració.

Serveis disponibles dins de “La meva carpeta ciutadana”

Així mateix, s'ofereixen diferents serveis per a consulta de dades personals en l'àmbit educatiu (titulacions universitàries i no universitàries, condició de becari o matrícules universitàries); Habitatge (béns immobles i dades del padró); Salut i Assumptes Socials (grau i nivell de discapacitat i accés a la sol·licitud del certificat COVID); Situación personal i familiar (títol de família nombrosa,  inexistència d'antecedents penals o inexistència d'antecedents per delictes de naturalesa sexual,); Treball i Jubilació (demanda d'ocupació i prestacions, i accés a la vida laboral); i Vehículos i transport (dades del conductor i saldo de punts i dades del vehicle).

A més, “El meu Carpeta Ciudadana” permet consultar l'estat dels expedients en curs, tant en l'Administració General de l'Estat com en les Comunitats Autònomes ja adherides. Així mateix, permet conèixer les notificacions i comunicacions administratives pendents de recollir que han estat emeses per l'Administració de l'Estat i les nombroses comunitats autònomes, entitats locals i universitats que ofereixen les seves notificacions a través de la  Adreça Electrònica Habilitada Única – DEHú(Obre en nova finestra) .

Després d'aquesta primera versió BETA, “La meva Carpeta Ciudadana” estarà en constant evolució per poder incloure cada vegada un nombre major de funcionalitats per al ciutadà, minimitzant al màxim els desplaçaments i l'ús innecessari de recursos presencials. 

Per fer partícips del seu disseny i evolució futura a tots els actors que desitgin participar en aquest procés, aquesta nova versió de “La meva Carpeta Ciudadana” posa a la disposició dels usuaris un formulari perquè facin arribar els seus comentaris i aportacions, i així enriquir l'experiència d'usuari en un procés de millora contínua i avançar cap a un servei cada vegada més adaptat a les necessitats de la ciutadania.

Assistent virtual 

El lloc web de “El meu Carpeta Ciudadana” inclou un nou assistent conversacional, denominat “Ada”, capaç d'entendre les necessitats de l'usuari i guiar-ho així fins a l'apartat corresponent on aparegui la informació sol·licitada. L'objectiu d'això és facilitar l'accés a persones amb capacitats diferents i menys familiaritzades amb l'entorn digital.

“Ada” continuarà aprenent i avançant en les seves funcionalitats amb la finalitat d'ajudar a la ciutadania en la seva relació amb l'Administració.

Transformació Digital de les Administracions Públiques

Amb aquest llançament, Mi Carpeta Ciudadana avança en la digitalització de la les administracions públiques, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència(Obre en nova finestra) , l'agenda España Digital(Obre en nova finestra) i el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques(Obre en nova finestra) .

En concret, es tracta de la primera aplicació mòbil dins de la mitjana App Factory del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques, que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de serveis mòbils de qualitat per als principals serveis públics creant a més al voltant de l'Administració una comunitat de desenvolupadors open source. L'objectiu és que el 50% dels serveis públics digitals estiguin accessibles a través del mòbil a la fi de 2025.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà