accesskey_mod_content

Publicado o Informe LIFO 2020

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

14 febreiro 2022

O informe ofrece unha visión xeral da información recompilada sobre a interoperabilidade de localización dos 23 países participantes en 2020

O Observatorio Marco de Interoperabilidade de a Localización(Abre en nova xanela)  (LIFO) é un observatorio específico dun dominio relacionado coa interoperabilidade de a localización. Proporciona unha ferramenta para supervisar, avaliar e informar sobre a situación da interoperabilidade da localización nos servizos públicos políticos e dixitais de os Estados membros de a UE e outros países que aplican  INSPIRE(Abre en nova xanela) .

O presente informe sobre o estado da situación ofrece unha visión xeral da información recompilada sobre a interoperabilidade da localización(Abre en nova xanela) de 23 países participantes en 2020 (Austria, Bélxica, Bulgaria, Croacia, Chipre, República Checa, Dinamarca, Eslovaquia, Eslovenia, España, Estonia, Finlandia, Francia, Grecia, Irlanda, Italia, Lituania, Noruega, Países Baixos, Polonia, Portugal, República Checa, Suecia e Suíza).

Os países participantes centráronse no desenvolvemento estratéxico da interoperabilidade da localización (Aliñación de políticas e estratexias) mediante a aplicación de estratexias de información sobre localización que, en certa medida, están aliñadas coas súas estratexias dixitais e, máis en xeral, con o contexto político pertinente de a UE. A maioría dos datos de localización están dispoñibles gratuitamente baixo licencia aberta (sen restricións ou con restricións mínimas). Na maioría dos países, o uso no goberno dixital de conxuntos de datos e servizos de localización autorizados está establecido por lexislación ou acordos vinculantes. A maioría das organizacións están completamente preparadas e conscientes de os aspectos de privacidade de a localización. A localización é a base da elaboración de políticas nun bo número de ámbitos políticos. A contratación pública de información e servizos de localización refírese máis ou menos especificamente a algún tipo de norma pertinente para identificar correctamente os compoñentes adquiridos e indicar onde encaixan nunha arquitectura global da infraestrutura de datos espaciais (SDI).

As IDS sustentan en boa medida os servizos dixitais intergobernamentais (ámbito de interese para a integración dos gobernos dixitais). Os conxuntos de datos e os servizos conformes con a Directiva INSPIRE utilízanse para os servizos dixitais transfronteirizos, pero non para os servizos dixitais nacionais transfronteirizos, nos que se utilizan máis datos e servizos das IDS nacionais (ou mesmo SDI sectoriais). O sector público SDI tamén é explotado ás veces por axentes non gobernamentais para desenvolver e entregar os seus produtos e servizos. En xeral, a información sobre a localización utilízase para desenvolver e prestar servizos públicos dixitais, pero a miúdo de maneira básica e non innovadora.

Os resultados en a esfera prioritaria de normalización e reutilización confirman que todos os países participantes utilizan sistematicamente normas para elaborar un enfoque global para a modelización, o intercambio e o intercambio de datos espaciais co fin de facilitar a integración nos servizos públicos dixitais. Promóvese a reutilización de solucións xenéricas e de datos auténticos. Con todo, en varios países só implantáronse uns poucos rexistros de datos auténticos. As normas arquitectónicas e, sobre todo, as normas de calidade dos datos son menos maduras que as outras prácticas neste ámbito de interese.

En o ámbito de atención ao rendemento dos investimentos, os bos resultados obtidos confirman a atención prestada á sustentabilidade dos investimentos na IDS. Sublíñanse as vantaxes de explotar a información sobre a localización e facilítase de varias maneiras o uso da información do sector público. Con todo, a avaliación da eficiencia e a eficacia dos servizos dixitais habilitados para a localización debe considerarse máis detidamente para orientar os investimentos necesarios.

Por último, o ámbito de interese de a gobernación, as asociacións e as capacidades é o máis débil do cinco. O fomento da capacidade e a sensibilización seguen baseándose nun catálogo limitado de opcións bastante tradicionais. As asociacións con organizacións transfronteirizas e co sector privado son raras, aínda que se adoptan con maior frecuencia entre organizacións públicas dos países participantes. As organizacións que coordinan respectivamente a IDS e o goberno dixital de cada país colaboran de maneira razoable na toma de decisións sobre o papel da IDS no goberno dixital, pero outras partes interesadas pertinentes só participan nunha medida limitada.

 

Aplicación do plan xeral do marco financeiro da UE por ámbito de interese

O índice medio europeo de LIFO, que resume a aplicación xeral do Plan do FOI e, por tanto, mide a madurez da interoperabilidade da localización, pasou de 0,54 en 2019 a 0,55 en 2020 para todo o grupo de 23 países participantes, e a 0,60 para o subconjunto de 10 países que participaron en ambos os anos.

Aplicación do plan xeral do FOI por paísOs países participantes en ambos os anos melloraron a súa posición no cinco esferas prioritarias. As melloras van desde bastantes considerables no ámbito da Aliñación de Políticas e Estratexias ata só marxinais no ámbito da Integración do Goberno Dixital, pero a diferenza xeral é significativa, tendo tamén en conta as outras tres áreas prioritarias.

En canto ao grupo completo de participantes de 2020, a tendencia á alza foi menos pronunciada: aínda se rexistraron melloras na Aliñación de Políticas e Estratexias e, en menor medida, en as áreas prioritarias de Integración do Goberno Dixital, pero as outras tres áreas mantivéronse en case as mesmas puntuacións que en 2019. Isto significa que, en media, os avances rexistrados nos 10 países participantes en ambos os anos víronse compensados polas puntuacións medias máis baixas dos novos países participantes.

Informe LIFO 2020(Abre en nova xanela)

Fichas dos países do LIFO 2020(Abre en nova xanela)

Ficha de España do LIFO 2020(Abre en nova xanela)

O Informe LIFO no Portal da Administración Electrónica

  • Interoperabilidade e Normalización