accesskey_mod_content

Publicado o Estudo sobre dixitalización da Administración

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

17 decembro 2021

O presente estudo forma parte dun proxecto do Observatorio Nacional de Tecnoloxía e Sociedade (ONTSI) que ten como principal obxectivo identificar tendencias, actitudes e valoracións da poboación internauta española en cuestións relativas á dixitalización.

O Estudo sobre dixitalización da Administración(Abre en nova xanela) , elaborado polo Observatorio Nacional de Tecnoloxía e Sociedade(Abre en nova xanela) (ONTSI), valora a importancia que a cidadanía concede ao proceso de dixitalización da Administración pública a través da análise das súas actitudes respecto da identificación dixital, as opinións sobre a implementación de canles dixitais de atención e sobre a realización de xestións e trámites en liña.

O impulso da dixitalización da Administración pública traduciuse necesariamente no uso da identificación dixital que xa emprega o 77% da poboación internauta para realizar algún tipo de consulta, proceso ou xestión administrativa, porcentaxe que se incrementa ata o case o 87% cando se trata de persoas con idades comprendidas entre os 24 e 35 anos.

Valoración da identificación dixital

A implantación e dispoñibilidade das diferentes opcións de identificación dixital son valoradas de forma bastante ou moi positiva polo 65% dos internautas enquisados, mentres que só o 11% móstrase crítico, posto que considera a súa implantación nada positiva. En xeral, a valoración media que recibe a súa dispoñibilidade é de notable, aínda que quen a utilizaron nalgunha ocasión danlle unha nota superior (7,7). Esta cualificación é inferior entre aqueles que non as utilizaron nunca (6,1).

Algo similar ocorre co grao de confianza que xera o seu uso. En xeral, o 66% das persoas fíanse dos sistemas de identificación dixital mentres que só a 11% mostra certa desconfianza.

Canles dixitais de atención cidadá

As canles dixitais de atención cidadá contan con menor popularidade, xa que só emprégaos unha terceira parte da poboación (o 34%). Mesmo no estrato de idades onde estas canles son máis utilizados (persoas de entre 25 e 34 anos), a porcentaxe de uso é do 38%.

Case a metade das persoas enquisadas móstranse moi ou bastante favorables coa adopción de asistentes virtuais ou chatbots como unha ferramenta máis de comunicación coa Administración, fronte ao 24% que se manifesta crítico con este tipo de atención.

Con todo, o 57% dos enquisados móstranse moi ou bastante interesados na unificación da caixa de correos de notificacións da Administración pública, a través do que se poidan consultar as comunicacións enviadas desde os distintos organismos públicos. Por outra banda, unha medida deste tipo xera indiferenza no 15% da poboación enquisada.

Tramitación en liña

A maioría da cidadanía (68%) realizou xestións ou trámites da Administración pública de maneira telemática, sendo as persoas con idades comprendidas entre os 55 e 64 anos quen máis o fixeron (o 74%).

Doutra banda, máis do 64% dos enquisados considera moi ou bastante positivo o poder realizar trámites en liña. Ademais, quen os levaron a cabo nalgunha ocasión móstranse bastante satisfeitos e, en xeral, outórganlles unha valoración media de case un 8.

Sobre o estudo

O estudo forma parte dun proxecto que ten como principal obxectivo identificar tendencias, actitudes e valoracións da poboación internauta española en cuestións relativas á dixitalización. Este proxecto consta de dous partes: por unha banda, a realización dun estudo anual de tendencias orientado á identificación das tendencias e actitudes da cidadanía en temas de dixitalización e por outro, a realización de estudos tracking, de periodicidade semestral, que ten como fin abordar a análise de cuestións de actualidade que sexan de interese en cada momento, con respecto a elementos ou aspectos relacionados co comportamento dixital da cidadanía.

A mostra tomada para o estudo consiste en 800 enquisas realizadas entre o 20 de agosto e o 2 de setembro de 2021 á poboación internauta maior de 15 anos, tomando a definición de internauta como persoa que utilice ou acceda a Internet nos últimos 3 meses.

A distribución de mostras realizouse mediante cotas de xénero, tramo de idade, nivel de estudos, tamaño de hábitat e comunidade autónoma, segundo os datos de perfil de usuarios de Internet nos últimos 3 meses obtidos na Enquisa sobre Equipamento e Uso de Tecnoloxías de Información e Comunicación nos Fogares (en diante, TICH) de 2020 do Instituto Nacional de Estatística (en diante, INE).

No informe móstranse os resultados máis relevantes obtidos na segunda do tres ondas que compoñen o estudo tracking semestral.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (Rede.es)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (ONTSI)

Estudo sobre dixitalización da Administración(Abre en nova xanela) (PDF)

  • Servizos electrónicos
  • Cidadán