accesskey_mod_content

Nova nota tècnica de l'OBSAE: Atenció telefònica al ciutadà unificada - Telèfon 060

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

29 abril 2015

El procés de consolidació dels telèfons d'atenció al ciutadà en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat

El telèfon 060 es presenta en 2006 per oferir als ciutadans la informació dels serveis de l'Administració General de l'Estat de forma centralitzada i connectar amb els telèfons d'atenció al ciutadà d'altres administracions.

En els seus inicis, el 060 oferia informació relativa a qüestions comunes a diversos Ministeris. No obstant això, cercant satisfer l'objectiu pel qual es crea, comença a establir acords multi-departamentals per oferir més informació i tràmits. Alguns exemples són l'assumpció de l'accés a serveis generals del Ministeri de l'Interior o els serveis d'informació administrativa sobre tráfico de la DGT, els acords de la qual es van signar en 2008.

En 2013, se publican las líneas de acción definidas por la Comisión para la Reforma de las Administraciones Públicas (en adelante CORA). Entre ellas una dedicada al teléfono 060. El objetivo de esta medida es doble. Por un lado simplificar el acceso de los ciudadanos a la información y servicios vía el canal de atención telefónica: evitando la actual necesidad de tener que conocer los distintos números de atención de las Administraciones Públicas y establecer tantas llamadas como trámites se quieran realizar.

En la nova nota tècnica de l'OBSAE "Atenció telefònica al ciutadà unificada - Telèfon 060" s'aporta més informació sobre les actuacions dutes a terme en aquest procés i els objectius aconseguits.

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Ciutadà