Per aconseguir aquests objectius es defineixen dues grans línies estratègiques que agrupen els cinc plans que conformen aquest pla marco:
- La primera, centrada en els processos de l'organització (Estratègia Facilita), tracta de posar a la Generalitat al servei del ciutadà i atendre les seves demandes en un entorn d'austeritat a través de tres plans:
- Pla SIRCA-2, Segon Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives de la Generalitat 2013-2015,
- Agenda Digital Valenciana, que tracta d'impulsar la innovació tecnològica, potenciar la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació i el desenvolupament de l'Administració electrònica.
- Pla de Qualitat i Inspecció de Serveis, la fi dels quals és promoure una gestió de qualitat i implantar una cultura de l'avaluació i control
del rendiment.
- La segona, centrada en les persones que treballen al seu servei, estratègia que es concreta en dos plans més:
- Pla de Formació de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), Estratègia 2014-2016, dirigida a aconseguir la màxima professionalitat del personal empleat públic, a través de la millora de la seva formació.
- Pla RCT, Pla de Redistribució de Càrregues de Treball, que tracta de racionalitzar i optimitzar els recursos humans mitjançant accions que adaptin la distribució de les càrregues de treball a les necessitats reals de l'organització.
Més informació sobre Planes Estratégicos en Generalitat Valenciana
Pla Estratègic d'Innovació i Millora de l'Administració de la Generalitat Valenciana 2014-2016 (pdf)