L'Observatori Observatori d'Accessibilitat Web és una iniciativa engegada l'any 2010 per la Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica, amb l'objectiu d'ajudar a millorar el grau de compliment en matèria d'accessibilitat dels portals de l'Administració (AGE, CCAA i EELL). Tot això en coordinació amb la Comissió Permanent del Consell Superior d'Administració Electrònica i del Comitè Sectorial d'Administració Electrònica.
Després de la publicació de la resolució del 2 de setembre de 2012 pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Energia en la qual s'especifica que la norma 139803:2012 substitueix a la norma 139803:2004, les Administracions Públiques estan treballant en el procés d'actualització al nou estàndard.
L'Observatori d'Accessibilitat Web està preparant nous materials d'ajuda que serveixin de suport per a l'aplicació del nou estàndard. Actualment ja es troben disponibles:
- Descàrrega gratuïta de la Norma UNEIX 139803:2012 . La Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques ha subscrit un acord amb AENOR per a la distribució gratuïta d'aquesta norma a través del Portal d'Administració Electrònica. Està prohibida la distribució d'aquest document per altres mitjans que no siguin els autoritzats per AENOR .
- Secció "Preguntes Freqüents" sobre accessibilitat web totalment actualitzada al nou estàndard UNEIX 139803:2012
- Guia desenvolupada per INTECO "Cap a les Pautes WCAG 2.0" .
Durant els propers mesos s'aniran incorporant nous continguts que esperem siguin de gran utilitat per a totes les Administracions Públiques.
A més, els gestors de portals de les administracions públiques poden sol·licitar formar part de la Comunitat Accessibilitat en la qual es comparteixen coneixements d'aquesta temàtica.
0 Comentaris
No hi ha comentaris