accesskey_mod_content

Avaluació de l'Administració Electrònica en la Unió Europea.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

05 juny 2013

Espanya líder en disponibilitat en els serveis d'Administració Electrònica avaluats.

• Espanya entre els deu països els internautes dels quals prefereixen i usen més el canal electrònic per relacionar-se amb l'Administració
• Els resultats de l'avaluació reafirma la valoració internacional positiva de l'Administració Electrònica a Espanya registrada en 2010

La Comisión Europea ha publicado los resultados de su análisis periódico comparativo del desarrollo de la Administración Electrónica en la Unión Europea y Estados Asociados. En esta décima edición del estudio, la evaluación no se ha centrado en el análisis de disponibilidad de los servicios básicos como la declaración de la renta o el carnet por puntos, ampliamente implantados en todos los Estados miembros, sino en la capacidad de las Administraciones de los distintos países para atender las necesidades concretas de los ciudadanos mediante la Administración Electrónica. Es por ello, que se ha realizado en torno a eventos vitales de importancia para empresas y ciudadanos, es decir, conjuntos de servicios asociados a una necesidad. Los eventos seleccionados han sido la creación de empresas, la pérdida y búsqueda de trabajo y estudiar en la Universidad. La facilidad de uso del modelo de Administración Electrónica desarrollado en España para atender los tres eventos vitales seleccionados está por encima de la media comunitaria en todos ellos.

Además de la facilidad de uso, se han evaluado, entre otros, los siguientes aspectos de la Administración Electrónica de cada Estado miembro: Foco en las necesidades del ciudadano, disponibilidad de los servicios en línea, la preferencia por el canal electrónico, la efectividad de los servicios y la disponibilidad de habilitadores clave para proporcionar servicios públicos a través de Internet. España se sitúa por encima de la media comunitaria en todos estos ámbitos. Cabe resaltar los resultados de España en disponibilidad de los servicios y el especial foco en las necesidades de los usuarios. En el ámbito de la disponibilidad de los servicios nuestro país es líder, mientras que en el foco en las necesidades de ciudadano figura en tercera posición.

Dins de l'avaluació realitzada per la Comissió Europea s'ha dut a terme també una enquesta en línia sobre Administració Electrònica a usuaris d'Internet en els Estats membres. Els resultats de l'enquesta situen a Espanya en tercera posició juntament amb Dinamarca, Suècia i Turquia referent a l'ús de l'Administració Electrònica entre els internautes i novena quant a la preferència d'ús enfront del canal presencial dins d'aquest col·lectiu.

Els resultats aconseguits pel nostre país reflecteixen la valoració positiva de l'Administració Electrònica espanyola en l'àmbit internacional, confirmant la tendència positiva registrada en l'avaluació de la Comissió Europea de l'any 2010. En aquella edició, Espanya es va situar dins en vuitè lloc en la disponibilitat dels serveis bàsics. L'anàlisi de la Comissió Europea, més complexa que el realitzat en edicions anteriors, tindrà continuïtat al llarg de l'any 2013. En el present any s'estudiessin esdeveniments vitals del camp de la justícia i sanitat, entre altres sectors. Els nous esdeveniments vitals a estudiar estan en fase de selecció per la Comissió Europea recolzada per un grup d'experts dels Estats membres en els quals Espanya està representada per la Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i per a l'Impuls de l'Administració Electrònica adscrita a la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques.

Nota de Premsa de la Comissió Europea(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics
  • Govern obert, Informes i Estudis