La Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques (CORA), creada mitjançant un acord del Consell de Ministres, obre uns nous serveis per recollir les experiències i els suggeriments dels ciutadans sobre duplicitats administratives i sobre les traves burocràtiques.
Dins del Programa de Reformes del Govern una part essencial es refereix a la reforma de les Administracions Públiques. Espanya necessita una Administració Pública austera i eficient que sigui un valor competitiu per al nostre país. És necessari, en conseqüència, racionalitzar estructures, procediments i recursos. A aquesta voluntat respon la Llei Orgànica d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, que constitueix una fita en la gestió dels recursos públics en establir objectius concrets de despesa i endeutament per a totes les Administracions, així com l'obligació de presentar plans dirigits al seu compliment i els correlatius mecanismes per assegurar la seva consecució.
A més de la necessitat d'abordar l'estudi integral de la reforma administrativa, és necessari donar compliment a dos mandats:
- L'última Conferència de Presidents de les Comunitats Autònomes va acordar la creació d'un Grup de Treball, en el si de la Conferència Sectorial corresponent, que elabori un programa de racionalització administrativa, a fi d'eliminar traves burocràtiques, simplificar normativa i procediments i evitar duplicitats.
- Al Programa per a l'Aplicació del Fons de Liquiditat per a les Comunitats Autònomes s'ha previst la creació, en el si del Consell de Política Fiscal i Financera, d'un grup de treball per acordar un codi de bones pràctiques per racionalitzar la despesa i incrementar l'estalvi.
Es fa necessari, per tant, fer un estudi integral que doti a tots dos Grups de treball de propostes concretes i en el qual s'abordi de forma integral tota la reforma de les Administracions Públiques
0 Comentaris
No hi ha comentaris