accesskey_mod_content

Publicades 11 guies d'aplicació de la Política de gestió de documents electrònics

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

02 agost 2019

Els Ministeris d'Hisenda i de Política Territorial i Funció Pública han publicat en coedició 11 guies d'aplicació de la Política de gestió de documents electrònics, per facilitar la seva implantació a la llum de l'experiència i l'aplicació de les lleis 39/2015 i 40/2015.

Les guies(Obre en nova finestra) tracten la implantació de la política de gestió de documents electrònics, l'ús de tramitadors i gestors documentals i els processos de gestió documental:

  1. Guia d'aplicació d'implantació de la política de gestió de documents electrònics(Obre en nova finestra)
  2. Guia d'aplicació de Captura i Registre(Obre en nova finestra)
  3. Guia d'aplicació de Classificació(Obre en nova finestra)
  4. Guia d'aplicació de Descripció(Obre en nova finestra)
  5. Guia d'aplicació d'Accés a la Informació(Obre en nova finestra)
  6. Guia d'aplicació de Qualificació(Obre en nova finestra)
  7. Guia d'aplicació de Conservació(Obre en nova finestra)
  8. Guia d'aplicació de Transferència(Obre en nova finestra)
  9. Guia d'aplicació d'Eliminació(Obre en nova finestra)
  10. Guia d'aplicació de Tramitadors i Gestores Documentales(Obre en nova finestra)
  11. Guia d'aplicació de Digitalització(Obre en nova finestra)

L'any 2014 es va publicar la Política de Gestió de Documents electrònics del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, la primera que es va elaborar a l'entorn de l'Administració General de l'Estat. Per haver estat consensuada entre els diferents organismes del Ministeri, així com per la Sotsdirecció General dels Arxius Estatals del llavors Ministeri d'Educació Cultura i Esports, i el Ministeri de la Presidència, aquesta política es va convertir en un referent per a les polítiques de gestió de documents electrònics posteriors, tant de l'AGE, com de les comunitats autònomes, entitats locals i universitats. L'any 2016 es va aprovar la segona edició de la Política de Gestió de Documents Electrònics(Obre en nova finestra) del llavors Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.

Passats quatre anys des de la publicació de la Política de Gestió de documents electrònics s'ha fet necessària una actualització de la mateixa, tenint en compte l'experiència acumulada en matèria de tramitació i arxiu electrònic, l'adaptació a les lleis 39/2015(Obre en nova finestra) i 40/2015(Obre en nova finestra) , així com la necessitat d'oferir orientació més concreta que faciliti l'aplicació pràctica dels processos de gestió documental.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Serveis electrònics