Es tracta d'una xarxa d'informació i atenció al ciutadà que aconsegueix els tres nivells de l'administració pública i engloba el portal Web Punto de Acceso General (administracion.gob.es), el telèfon 060, xarxes socials, aplicacions mòbils i les oficines d'atenció presencial.
La vocació d'aquesta xarxa és consolidar-se com a punt de referència en la relació de la ciutadania amb l'Administració pública i facilitar l'accés a la informació, els seus procediments i tràmits.
És una xarxa horitzontal, en integrar a l'Administració General de l'Estat (AGE), l'administració autonòmica i l'administració local; és multicanal en ser accessible a través d'oficines presencials, aplicacions mòbils, xarxes socials, del telèfon 060 i del Punt d'Accés General, que inclou una bústia d'atenció i un servei webchat en línia; i és multinivell en oferir serveis de registre, d'informació, orientació i ajuda, i, a més, en molts casos, de la iniciació de tràmits.
A través dels seus diferents canals s'ofereixen els següents serveis d'atenció al ciutadà:
- Oficines Integrades d'Atenció al Ciudadano: proporcionen informació i serveis de totes les administracions públiques. Pot consultar la relació de Comunitats Autònomes integrades a la xarxa al següent enllaç .
Així mateix, al següent enllaç figura la relació d'Entitats Entidades Locales amb oficina integrada . - Aplicacions per a dispositius mòbils: App Empleo Público i App Ayudas, tant per a sistemes operatius IOS (iPhone) com Android.
- Redes Sociales: Twitter @060gobes; Facebook: @060PAG i Youtube
- Telèfon 060: És un nombre telefònic de caràcter administratiu de l'AGE. A través d'ell s'informa sobre diferents tràmits i gestions, estant especialitzat en informació relacionada amb ocupació pública, beques, ajudes i subvencions o localització de telèfons i adreces de totes les administracions públiques. També ofereix serveis d'atenció i tramitació en àrees específiques com a Tráfico, Estrangeria…. Pot consultar més informació sobre el tel. 060 així com l'horari d'atenció al següent enllaç .
- Portal web Punt d'Accés General: El portal Punt d'Accés General constitueix un punt únic d'accés per al ciutadà a informació d'interès de caràcter horitzontal dels Departaments Ministerials i Organismes públics vinculats o dependents, així com informació sobre ocupació pública, ajudes, subvencions i normativa d'interès per a la ciutadania de totes les administracions, de l'administració europea i d'alguns organismes internacionals. Dona accés als llocs web oficials dels Departaments ministerials, organismes autònoms, Comunitats Autònomes, Entitats Locals, així com a les seves seus electròniques.
A més, ofereix, tant a ciutadans com a empreses, accés als procediments i serveis electrònics de les Administracions Públiques agrupats per matèries, així com a informació sobre el funcionament i organització de les Administracions Públiques i l'Estat.
Aquest portal també disposa d'un servei d'atenció personalitzada: una bústia d'atenció i un servei de webchat en línia.
El portal web disposa d'un àrea restringida per als usuaris, a la qual s'accedeix prèvia autenticació, cridada Carpeta Ciudadana , des de la qual els ciutadans poden accedir a les seves dades personals, a l'estat dels seus expedients administratius, les seves notificacions administratives, etc.