accesskey_mod_content

ARXIVI - Arxiu definitiu d'expedients i documents

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Tipologia: Seu i procediments electrònics

Àrea: Gestió documental

Descripció:

Arxivi és una aplicació web d'arxiu definitiu d'expedients i documents electrònics, que compleix amb el que es disposa sobre este tema en el RD 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració electrònica.

Arxivi proporciona les eines necessàries per a la creació per part d'un super-administrador d'un sistema d'administració i gestió de Centres d'Arxiu multidepartamental, així com la integració en Arxivi de les corresponents aplicacions consumidores i la gestió dels documents i expedients electrònics remesos per les mateixes.

Seguint el model OAIS (Open Archival Information System) de gestió d'arxius, cobreix tot el cicle de vida dels documents i les seves successives fases d'arxiu a llarg termini.

Els expedients i documents són importats i classificats en sèries documentals i passen per diversos estats (automàtica o manualment), segons la política de conservació assignada.

Proporciona notificació de canvis d'estat en els expedients. Permet generar, per a cada Arxiu i Serie Documental, metadades segons les Normes Tècniques d'Interoperabilitat. Respecte a Polítiques de Conservació, contempla l'eliminació permanent o parcial, la conservació permanent i pendent de dictamen.

Inclou eines per a generació de SIPs (Submission Information Package), visualització d'AIPs (Archival Information Package) i generació de DIPs (Dissemination Information Package) per a l'intercanvi entre Arxius.

D'altra banda, disposa d'una sèrie d'operacions accessibles a través de serveis web, tals com enviar SIP, cercar expedients o obtenir actes d'ingrés.

Com sol·licitar el servei: L'alta en Arxivi es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.