accesskey_mod_content

Esquemes de cooperació i interoperativitat entre Administracions Públiques

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Consulta i actualització d'informació cadastral mitjançant serveis web

Autor: Carlos Alonso Peña
Entitat: DG Encadastro. Ministeri d'Economia i Hisenda
El Cadastre aposta decididament per les noves tecnologies i pel desenvolupament de la Societat de la Informació seguint les directrius marcades per la Llei 11/2007 d'Accés Electrònic dels Ciudadanos als Serveis Públics. Fruit d'aquesta aposta són els serveis web de consulta i actualització de la informació cadastral oferts actualment per l'Oficina Virtual del Cadastre.

Conveni entre el Consell General del Poder Judicial i el Fons de Garantia Salarial per a l'intercanvi telemàtic de la informació

Autor: Juan Pedro Serrà Rierol
Entitat: Fons de Garantia Salarial
L'objectiu principal del Conveni és la posada en funcionament i la realització d'una prova pilot d'una plataforma per a l'intercanvi securizado d'informació entre el FOGASA i els sistemes d'informació de gestió processal dels Òrgans Judicials amb els qui es relaciona.

Plataforma tecnològica per a la difusió de l'oferta tecnològica de les Universitats públiques valencianes: Comunitat Valenciana Transfereix Resultats de la Recerca (COVATRI).

Autor: Estavella D. Correcher Juliá
Entitat: Centre de Transferència de Tecnologia-Universitat Politècnica de València
La present comunicació ha estat elaborada a partir del TFC de l'autora, en col·laboració amb el CTT de la UPV. El TFC delimita un marc legal que permet definir l'estat de l'art en la gestió dels resultats de la recerca a les Universitats públiques.

Servei de Comunicació de Canvi de Domicili

Autor: José Antonio Eusamio Mazagatos
Entitat: Ministeri d'Administracions Públiques
En aquesta comunicació es descriu el procés seguit i el servei ofert als ciutadans a partir de 2006 i la seva evolució actual al llarg d'aquest temps culminat amb la posada en producció del servei Online de Comunicació del Canvi de Domicili a través del portal www.060.es i aconseguint el màxim nivell de compliment dels criteris i objectius marcats en iEurope2010 i la llei 11/2007

Registres Civils: El camí cap a la interoperabilitat

Autor: Angelines Turón Turón
Entitat: Ministeri de Justícia/Sub.Gral. Noves Tecnologies de la Justícia
Projecte d'informatització de Registres Civils i Jutjats de Paz, així com l'oferiment de nous serveis a altres Administracions Públiques.

Aspectes tècnics en el desenvolupament d'un projecte XBRL. L'experiència en el Ministeri d'Economia i Hisenda

Autor: Carlos Palomino Hernández
Entitat: Direcció general de Coordinació Financera amb les Entitats Locals / Ministeri d'Economia i Hisenda
En aquesta comunicacion s'introdueixen els principals conceptes de l'estandar XBRL, estandar per a l'intercanvi d'informacion financera que actualment aquesta sent utilitzat pels principals organismes reguladors nacionals i internacionals i en el futur s'utilitzés per qualsevol envio d'informacion financera i comptable.

CartoCiudad. Base de dades Oficial de Xarxa Viària

Autor: Sebastián Mes Mayoral
Entitat: Institut Geogràfic Nacional (Ministeri de Foment)
Aquest projecte és el resultat de la cooperació entre diferents organismes públics (Cadastre, Estadística, Correus, IGN). La informació que aporten aquestes entitats s'harmonitza i integra amb l'objectiu de crear una llista de carrers contínua dels nuclis de població espanyols sobre el qual afegir altres dades de caràcter municipal (codis postals, informació censal...) que enriqueixen i completen el projecte.

NEREA, la xarxa Interadministrativa d'Andalusia

Autor: Francisco Javier Domínguez Murillo.
Entitat: Conselleria d'Innovació, Ciència i Empresa de la Junta d'Andalusia
Aquest projecte és la primera experiència que culmina la interconnexió de totes les administracions públiques presents en una regió. La Xarxa NEREA es configura com la infraestructura sobre la qual descansa la integració de les comunicacions electròniques de totes les administracions públiques presents a Andalusia.

Capacitat de Resposta davant Incidents de Seguretat de la Informació en l'Administració Pública del Centre Criptològic Nacional (CCN-CERT)

Autor: Luis Jiménez
Entitat: Centre Criptològic Nacional
La cooperació amb totes les Administracions Públiques espanyoles (estatal, autonòmica i local) per respondre davant qualsevol atac als seus Sistemes d'Informació de forma ràpida i eficient és la màxima prioritat d'aquest servei del Centre Criptològic Nacional, dependent del CNI. De fet, la creació del CCN-CERT part d'un fonament bàsic: el desenvolupament, adquisició, conservació i utilització segura/segura de les TIC per part de l'AAPP.

Sistema d'informació per a la consulta de preus i quantitats per part de les CCAA de les dades de carburants i productes petrolífers del Mº d'Indústria, Turisme i Comerç

Autor: Pablo Burgos Casat
Entitat: Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç
S'ha desenvolupat un aplicatiu que permet l'obtenció d'informes per part de les CCAA, la CNE i altres Organismes de la informació necessària per al seu àmbit de competències. L'accés d'aquests organismes es fa amb mecanismes de signatura electrònica (mitjançant l'ocupació de certificats X509V3 de les entitats reconegudes pel MITYC) per garantir la seguretat de la informació.

Sistema El Model TIC d'Ajuntament Digital; un projecte d'i-administració Local a Andalusia.

Autor: Antonio Cabell Bastida
Entitat: Direcció general d'Innovació i Administracions Públiques. Conselleria d'Innovació, Ciència i Empresa
La comunicació descriu totes les actuacions que està duent a terme la Conselleria d'Innovació, Ciència i Empresa de la Junta d'Andalusia per respondre a l'objectiu de la innovació i la modernització tecnològica de les Administracions Locals d'Andalusia.

De la Interoperabilitat a la Transformació. Iniciativa d'Interoperabilitat de la Generalitat de Catalunya

Autor: Consol Cervera Macia
Entitat: Generalitat de Catalunya
Aquesta ponència pretén mostrar com s'ha aconseguit, que aspectes s'han treballant (interoperabilitat d'informació, de serveis i sistemes) i donar una petita guia i recomanacions a totes aquelles administracions que estiguin treballant en aquesta matèria; així com l'estratègia que estem seguint en la Generalitat de Catalunya per a la seva implantació en els diferents Departaments i organismes.

Administracions Públiques i informàtica jurídica

Autor: Jaime Fernández Sendin
Entitat: Delegació del Govern a Astúries
La informàtica s'ha convertit en eina imprescindible del món actual i amb l'adjectiu de "jurídica" l'aplicada al món del Dret en els seus diversos apectos podent resulten els denominats sistemes experts en Dret, de gran ajuda per a la presa de decisions sobre la invocació i aplicació de l'Ordenament jurídic, objecte de recerca i desenvolupament per l'autor -sistemes As@de.

XBRL en el sector públic espanyol. Projecto LENLOC: Transmissió de la Liquidació del Pressupost de les Entitats Locals a l'Administració de l'Estat

Autor: Juan Antonio Zapardiel López
Entitat: Direcció general de Coordinació Financera amb les Entitats Locals. Ministeri d'Economia i Hisenda
Per solucionar el problema causat per l'heterogeneïtat dels sistemes informàtic-comptables de les corporacions, la DGCFEL ha triat l'estàndard XBRL per al seu ús en la remissió d'aquestes dades financeres al MEH. Els informes resultants podran ser utilitzats també per altres organismes de les AAPP i de Control Financer Extern.

Arquitectura orientada a serveis en la Seguretat Social

Autor: Concepción Hortigüela Hortigüela
Entitat: Gerència Informàtica de la Seguretat Social
L'Arquitectura orientada a serveis en la Seguretat Social suposa un repte per a la interoperabilitat amb la resta de les Administracions Públiques i a més una possible alternativa per a la comunicació flexible entre sistemes d'informes interns de la Seguretat Social.

Projecte RESEVI (Registre d'Assegurances de vida)

Autor: Raquel Poncela González
Entitat: Divisió d'Informàtica i Tecnologies de la Informació (DITI)
El Registre té per finalitat subministrar la informació necessària perquè pugui conèixer-se pels possibles interessats, al més aviat possible, si una persona morta tenia contractat un segur/segur per a cas de defunció, així com l'entitat asseguradora amb la qual ho hagués subscrit, a fi de permetre als beneficiaris dirigir-se a aquesta per constatar si figuren com a tals.