Madrid, seu de la conferència SEMIC 2023

• Copiar

02 octubre 2023

El 18 d'octubre té lloc la Conferència d'Interoperabilitat Semàntica amb el tema “Europa Interoperable en l'era de la IA”

Organitzada per la Presidència espanyola del Consell Europeu i la Comissió Europea, i entorn de/entorn del tema “Europa interoperable en l'era de la Intel·ligència Artificial”, se celebra el proper 18 d'octubre a Madrid la Conferència Anual d'Interoperabilitat Semàntica de la Comissió Europea 2023.

En aquesta edició(Obre en nova finestra)  es tractarà sobre el paper de la interoperabilitat semàntica i la Intel·ligència Artificial per a la transformació digital dels serveis públics a Europa i presentarà casos d'ús concrets i històries d'èxit sobre com la interoperabilitat del sector públic i la IA poden beneficiar-se mútuament.

El desenvolupament de la IA continua el seu viatge a través d'un territori inexplorado, amb noves aplicacions innovadores molt a la vora. La generació actual de tècniques d'aprenentatge automàtic permet automatitzar certes tasques per fer que les dades siguin més significatius semànticament tant per als humans com per a les màquines. Al mateix temps, la semàntica també pot ser un trampolí cap a una IA més precisa i ètica. No obstant això, invertir en semàntica sempre ha estat un obstacle a causa del nivell d'intervenció experta i les tecnologies de nínxol. La conferència demostrarà com tots dos camps poden aprofitar-se mútuament i poden aplicar-se conjuntament per fomentar la interoperabilitat del sector públic.

Durant la conferència del 18 d'octubre i els tallers previs del dia anterior, 17 d'octubre, es desenvoluparan nombrosos tallers de debat sobre models semàntics, models de llenguatge que faciliten la interoperabilitat o el disseny de polítiques públiques mitjançant la Intel·ligència Artificial.  Altres sessions giraran entorn de/entorn dels espais de dades, la governança digital i la garantia de qualitat de les dades, així com els propers desafiaments relacionats amb la IA generativa i de propòsit general, la llei com a codi i molts uns altres. A més, s'informarà sobre l'estat actual de la proposta de la Comissió de la Llei Europea Interoperable.

La Conferència serà inaugurada per la directora general de DG-DIGIT, Verónica Gaffey, i Juan Jesús Torres Carbonell, Secretari General d'Administració Digital. La sessió de clausura serà a càrrec de Mario Campolargo, secretari d'estat de Digitalització i Modernització Administrativa de Portugal, i de la vice-presidenta primera del Govern d'Espanya i ministra d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño.

La Conferència tindrà lloc a l'Hotel Riu Plaza d'Espanya (carrer Gran Via, 84). L'assistència presencial ja està completa, però encara és possible el registre per a l'assistència online a l'esdeveniment.

L'edició de l'any passat va atreure a més de 1000 professionals de 60 països dins i fora de la Unió Europea. Més de 370 participants dels sectors públic, privat i acadèmic van assistir a la conferència a Brussel·les i gairebé 880 espectadors van seguir SEMIC22 en línia.

Previ a la celebració de la SEMIC23 es realitzaran diversos tallers previs en el  Institut Nacional de l'Administració Pública  (INAP) situat al Carrer d'Atocha, 106.

Cada taller reunirà un màxim de 50 experts sobre la matèria a tractar, organitzant-se el debat a partir d'un panell d'experts destacats:

• Taller “Registro de models semàntics del sector públic en tota la UE”: debat sobre com es pot construir un registre europeu de models semàntics rellevants per al sector públic, a quins desafiaments s'enfronta i quines oportunitats i beneficis aporta.
  • Taller “Grans models de llenguatge en suport a la interoperabilitat”: debat sobre com els models de llenguatge basats en xarxes neurales, d'aprenentatge automàtic o semi-supervisat, poden utilitzar-se per facilitar la interoperabilitat transfronterera en la UE
  • Taller “IA en el disseny de polítiques i redacció jurídica preparades pel digital”: debat sobre com la Intel·ligència artificial pot ajudar en el disseny de polítiques públiques i la producció legislativa a partir de recursos semànticament interoperables

Web de SEMIC 2023(Obre en nova finestra)

Inscripcions SEMIC 2023(Obre en nova finestra)