L'anàlisi del Pla Estratègic Horitzó Europa 2025-2027 ja és públic

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

31 maig 2023

Servirà com a base analítica comuna per al desenvolupament del proper Pla Estratègic d'Horitzó Europa i com a suport perquè la Comissió es prepari pels dos últims anys del Programa Marco de Recerca i Innovació 2025-27.

L'Anàlisi del Anàlisi del Pla Estratègic Horitzó Europa 2025-2027(Obre en nova finestra)  és el resultat d'un procés de co-creació entre els serveis interns de la Comissió Europea i els Estats membres de la UE. Servirà com a base analítica comuna per al desenvolupament del proper Pla Estratègic d'Horitzó Europa i com a suport perquè la Comissió es prepari pels dos últims anys del Programa Marco de Recerca i Innovació (I+i) (2025-2027).

L'anàlisi explora si l'orientació i les activitats incloses en el nou Pla Estratègic haurien de reflectir els desenvolupaments recents més importants en la política global i de la UE, especialment aquells que impacten en els futurs desafiaments i oportunitats per a la R+D+i. Aquest document també analitza l'estat actual de la I+i en la UE i avalua quins canvis serien necessaris a la llum del primer Pla Estratègic Horitzó Europa 2021-2024.

L'anàlisi analitza els desenvolupaments rellevants per a les prioritats polítiques de la UE i proporciona exemples del paper que exerceix la I+i per abordar-los. Incorpora previsió a mesura, així com anàlisi d'última generació, com el resultat de l'informi  Rendiment de la ciència, la recerca i la innovació (SRIP) de l'informi UE 2022(Obre en nova finestra)

L'anàlisi mostra que la I+i està a l'avantguarda de la preparació, la resiliència, la seguretat i la resposta a les crisis de la UE, ja que les activitats d'I+i tenen una capacitat específica per oferir solucions innovadores i sostenibles als reptes socials, econòmics i mediambientals als quals s'enfronta Europa i el món. Un altre missatge clau de l'anàlisi és que la UE segueix sent una potència científica i ha millorat el seu acompliment general en innovació en els últims set anys, encara que s'està quedant enrere de la Xina i EUA en termes d'excel·lència científica (és a dir, participació mundial en el 1% superior). publicacions científiques més citades) i de la despesa en recerca i desenvolupament com a percentatge del PIB. L'anàlisi també afirma que la UE va per darrere de la Xina i EE. UU. quant a la transició digital, però es troba entre els líders mundials de la transició verda. Per fi,

Com el major programa europeu de R+D+i, Horizon Europe té el potencial d'impulsar inversions públiques i privades per fer front a aquests desafiaments, mitjançant el finançament d'una R+D+i excel·lent i impactant.

Fons

El Pla Estratègic estableix les prioritats polítiques per a Horitzó Europa, així com els impactes esperats. És la base dels programes de treball que cobreixen el Pilar II d'Horizon Europe i els seus temes de convocatòria.

Un objectiu important del Pla Estratègic d'Horitzó Europa és promoure la coherència entre els programes de treball, la UE i les prioritats nacionals i aconseguir la continuïtat i coherència de les mesures de finançament més enllà de la durada (bianual) dels programes de treball. El Pla Estratègic actual cobreix el període 2021-2024.

El análisis del Plan Estratégico de Horizon Europe 2025-2027 respalda el desarrollo del Plan Estratégico de Horizon Europe 2025-2027 al proporcionar una base de evidencia sólida, tal como se establece en la base legal de Horizon Europe.

Pla estratègic Horitzó Europa(Obre en nova finestra)

Els resultats de la consulta pública sobre el futur dels programes de recerca i innovació de la UE ja són públics (Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa