Publicat el Rolling Pla 2023 per a la normalització de les TIC

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

01 març 2023

Aquest document, del que s'ha publicat l'avanç amb els punts més importants, és el resultat d'un diàleg anual en el qual participa una àmplia gamma de parts interessades representades per la plataforma europea de múltiples parts interessades sobre la normalització de les TIC (MSP). El Rolling Pla se centra en accions que poden recolzar les polítiques de la UE i no pretén ser tan complet com els programes de treball dels diferents organismes de normalització.

Les accions d'estandardització identificades en aquest document per recolzar les polítiques de la UE són complementàries a altres instruments, en particular el Programa de treball anual de la Unió (AUWP). El Rolling Pla intenta enumerar totes les àrees conegudes en les quals la normalització de les TIC podria recolzar els objectius polítics de la UE. També detalla els requisits per a l'estandardització de les TIC, els tradueix en accions i proporciona un mecanisme de seguiment per a les accions.

El Rolling Pla 2023 identifica al voltant de 260 accions agrupades en 39 dominis tecnològics o d'aplicació en quatre àrees temàtiques: facilitadors clau, desafiaments socials, innovació per al mercat únic i creixement sostenible. A més, atorga una importància particular a tres "temes fonamentals" horitzontals en la secció 3.0, inclosos capítols actualitzats sobre economia de dades, ciberseguretat i privadesa electrònica. Totes aquestes són àrees tecnològiques per a l'estandardització que abasten tot l'espectre de l'elaboració d'estàndards i és possible que hagin de ser referenciades per moltes, fins i tot la majoria, d'activitats específiques. Els seus desafiaments sorgeixen en cada pas de la digitalització i els responsables polítics han de ser més conscients que l'estandardització de les TIC és l'eina per abordar-los.

Les novetats del Rolling Pla 2023

L'edició de 2023 inclou dos nous capítols centrats en tecnologies noves on l'estandardització és cada vegada més important, a saber, Metaverse i Quàntum Technologies. També s'inclou un nou capítol sobre preparació per a una pandèmia, que es basa en el capítol anterior de Covid-19 i amplia el seu abast. A més, el capítol anterior sobre educació, habilitats/habilitats digitals i aprenentatge digital s'ha dividit en dos, un centrat en les habilitats/habilitats digitals i l'altre en l'aprenentatge digital.

També hi ha capítols que han sofert modificacions substancials, destacant entre uns altres el nou apartat “Local Digital Twins” en el capítol de Ciutats i Comunitats Intel·ligents i Sostenibles, les actualitzacions en el capítol de Ciberseguretat, o les actuacions actualitzades en el capítol de Digitalització de la Indústria Europea. El capítol sobre 5G ara espera explícitament la transició cap a 6G i fa referència a l'associació europea sobre 'Xarxes i serveis intel·ligents més enllà de 5G i cap a 6G' sota el nou Programa Marco Horitzó Europa iniciat en 2021.

A més, en el Rolling Pla s'han fet referència a nous actes legislatius i propostes com la Llei de Dades, la Llei de Serveis Digitals (DSA), la Llei de Mercats Digitals (DMA) o la Llei de Resiliència Cibernètica (CRA).

POLÍTIQUES DE LA UE AMB EL SUPORT DE LA NORMALITZACIÓ DE LES TIC

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Interoperabilitat i Normalització