Serveis de confiança i carteres digitals: migrar al núvol i proves d'identitat remotes

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

13 juny 2023

ENISA organitza un taller per recolzar l'àrea de Serveis de Confiança i Carteras Digitales i publica un informe sobre com traslladar els serveis de confiança al núvol.

Informe de Serveis de Confiança: Traslado Seguro al Núvol de l'ecosistema eIDAS

Con motivo del informe, ENISA ha realizado una encuesta a más de 120 partes interesadas de 29 países de la Unión Europea y de todo el mundo. La encuesta permitió conocer las experiencias prácticas de los Proveedores de Servicios de Confianza, Organismos de Evaluación de la Conformidad, Organismos de Supervisión y Proveedores de Servicios en la Nube con respecto a la transición de los servicios de confianza a la nube.

El trasllat dels serveis de confiança al núvol ha d'entendre's com un procés continu que ha de seguir-se pas a pas. Mentre que alguns serveis - com la validació de signatures, l'entrega certificada, el segell de temps o la conservació de signatures - es mouen amb bastant rapidesa, altres serveis - com l'emissió de certificats i el control remot del dispositiu de signatura - requereixen una anàlisi i una preparació en profunditat. La transició de dades al núvol ha de ser segura/segura a tot moment i, en el millor dels casos, ha de romandre al centre de dades del proveïdor de serveis de confiança.

Aquest informe ha brindat una descripció detallada dels problemes que han d'abordar-se per a aquesta transició, inclosos els desafiaments, impediments i oportunitats relacionats.

Informe de Serveis de Confiança - Transició segura/segura al núvol de l'ecosistema eIDAS(Obre en nova finestra)

Taller de Video Identificación Remota: Atacs i Prospectiva

El taller fue la ocasión elegida para que ENISA publicara su informe explorando el paso seguro a la nube del ecosistema eIDAS. En colaboración con el grupo de expertos de las Autoridades Europeas Competentes para Servicios de Confianza (ECATS), ENISA organizó un taller el pasado 10 de mayo de 2023 en Ámsterdam, Países Bajos. El propósito del taller fue explorar y discutir las últimas implementaciones nacionales, los ataques existentes y emergentes, y las medidas de seguridad previstas para la protección de la prueba de identidad remota en toda la UE.

Més de 100 participants van assistir al taller, incloent representants d'organismes de supervisió, proveïdors de serveis d'identitat i confiança, organismes d'avaluació de la conformitat, organismes de normalització i una comunitat de recerca.

El taller va abordar els següents desafiaments principals:

• Falta d'harmonització en la legislació de la UE
  • Com mantenir-se al dia amb els avanços tecnològics relacionats amb la Intel·ligència Artificial
  • El panorama de les proves i mesurament del rendiment
  • Com seguir contínuament la cadena de subministrament de productes i serveis

Resum i presentacions del taller (Obre en nova finestra)

Reunió del Grup d'Experts de les Autoritats Europees Competents en Serveis de Confiança (ECATS)

L'Autoritat de Supervisió holandesa va acollir la 21ª reunió d'ECATS els dies 11 i 12 de maig, coincidint amb la reunió del Fòrum d'Autoritats de Supervisió Europees ( FESA(Obre en nova finestra) ).

El grup va discutir els últims desenvolupaments en eIDAS2, la connexió entre la propera implementació de NIS 2 i eIDAS2, així com actualitzacions sobre estandardització i certificació en relació amb els serveis de confiança.

L'ECATS ECATS GE(Obre en nova finestra) és el grup informal que se centra a facilitar la col·laboració voluntària i informal entre els experts de les autoritats competents dels Estats membres de la UE, l'Espai Econòmic Europeu (EEE) i els Estats de l'Associació Europea de Lliure Comerç (AELC), els països candidats a la UE i altres parts interessades rellevants per garantir una gestió fluïda i funcionament segur/segur dels serveis de confiança.

Próximo Foro de Servicios de Confianza i ID electrònica

El Foro de Servicios de Confianza passarà a cridar-se Fòrum de Serveis de Confiança i ID electrònica i la seva novena edició tindrà lloc de l'11 al 12 d'octubre de 2023 a Viena, Àustria, coincidint amb el 15è. Dia de l'Autoritat de Certificació (CA).

Font original de la notícia.(Obre en nova finestra)

• Intel·ligència Artificial i Blockchain
  • Seguretat i Protecció de Dades