Publicado el Informe AI Watch "Panorama Europeo sobre el uso de la inteligencia artificial por parte del sector público"

08 juny 2022

Aquest informe es publica com a part del treball que es realitza en l'AI Watch, el servei de la Comissió Europea per monitorear el desenvolupament, l'adopció i l'impacte de la Intel·ligència Artificial (IA) per a Europa.

La Comisión Europea publica este nuevo informe basado en el análisis sobre cómo se utiliza la IA en el sector público, sus impactos, desafíos y barreras.

La iniciativa AI Watch es proposa proporcionar pautes pràctiques per promoure l'adopció d'una IA segura/segura, legal, inclusiva i segura/segura per part de les administracions del sector públic en la UE.

L'informe es basa en tres pilars de recerca:

• Las Estrategias Nacionales publicadas por los Estados Miembros sobre IA, con un enfoque específico en cómo esas estrategias abordan los desafíos relacionados con el sector público para el desarrollo y uso de IA.

• Un inventari de casos d'ús de IA en el sector públic.

• Una visió en profunditat de 8 casos d'ús de IA en el sector públic, on s'ha recopilat una varietat d'informació "en el camp" a través de la recerca d'estudis de casos.

El mapatge de les estratègies nacionals dels 27 Estats membres de la UE, més Noruega, és una actualització del treball anterior realitzat per Misuraca & van Noordt (2020)(Obre en nova finestra) .  Un trabajo que ha consistido en una inmersión profunda en cada estrategia y una comparación entre las iniciativas políticas para estimular el desarrollo y la adopción de la IA en el sector público. El informe también presenta una fulla informativa per país(Obre en nova finestra) que sintetitza els elements principals de la seva estratègia de IA.

L'inventari consta de 686 casos d'ús de IA implementats en tots els Estats membres de la UE i alguns altres països d'Europa. Aquesta col·lecció pretén ser el primer intent de crear un repositori de casos de IA a nivell europeu, investigar els riscos i proporcionar als investigadors i responsables polítics una base de dades de casos per fomentar la recerca i l'intercanvi. Es va dissenyar un sistema de taxonomia per descriure característiques i brindar informació sobre les dimensions tecnològiques de la IA, les tècniques aplicades, el context administratiu i la seva relació amb el Marc de l'OCDE. Els casos seleccionats per a una anàlisi en profunditat poden recolzar i inspirar a altres organitzacions públiques en la implementació de la IA. La base de dades està disponible com a dades obertes al catàleg de dades obertes del JRC.(Obre en nova finestra)

El informe destaca que la difusión de la IA sigue siendo desigual, y la eliminación de las barreras para la adopción de la IA requiere una consideración significativa por parte de los formuladores de políticas. El progreso en esta área dependerá de garantizar el equilibrio adecuado entre la experiencia y la capacidad del sector público y privado, una colaboración sólida, una gobernanza de datos mejorada y la mitigación de riesgos.

El informe proporciona recomendaciones de política a nivel organizacional que deben considerarse complementarias a las publicadas en el informe “Camí a l'adopció de la IA per part del sector públic” (Obre en nova finestra) (Manzoni et al., 2022).

Descarrega l'informe complet(Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Intel·ligència Artificial i Blockchain
  • Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Soluciones Informáticas