Publicat l'Informe AI Watch "Panorama Europeu sobre l'ús de la intel·ligència artificial per part del sector públic"

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

08 juny 2022

Aquest informe es publica com a part del treball que es realitza en l'AI Watch, el servei de la Comissió Europea per monitorear el desenvolupament, l'adopció i l'impacte de la Intel·ligència Artificial (IA) per a Europa.

La Comissió Europea publica aquest nou informe basat en l'anàlisi sobre com s'utilitza la IA en el sector públic, els seus impactes, desafiaments i barreres.

La iniciativa AI Watch es proposa proporcionar pautes pràctiques per promoure l'adopció d'una IA segura/segura, legal, inclusiva i segura/segura per part de les administracions del sector públic en la UE.

L'informe es basa en tres pilars de recerca:

• Les Estratègies Nacionals publicades pels Estats Membres sobre IA, amb un enfocament específic en com aquestes estratègies aborden els desafiaments relacionats amb el sector públic per al desenvolupament i ús de IA.

• Un inventario de casos de uso de IA en el sector público.

• Una visió en profunditat de 8 casos d'ús de IA en el sector públic, on s'ha recopilat una varietat d'informació "en el camp" a través de la recerca d'estudis de casos.

El mapatge de les estratègies nacionals dels 27 Estats membres de la UE, més Noruega, és una actualització del treball anterior realitzat per Misuraca & van Noordt (2020)(Obre en nova finestra) .  Un treball que ha consistit en una immersió profunda en cada estratègia i una comparació entre les iniciatives polítiques per estimular el desenvolupament i l'adopció de la IA en el sector públic. L'informe també presenta una fulla informativa per país(Obre en nova finestra) que sintetitza els elements principals de la seva estratègia de IA.

L'inventari consta de 686 casos d'ús de IA implementats en tots els Estats membres de la UE i alguns altres països d'Europa. Aquesta col·lecció pretén ser el primer intent de crear un repositori de casos de IA a nivell europeu, investigar els riscos i proporcionar als investigadors i responsables polítics una base de dades de casos per fomentar la recerca i l'intercanvi. Es va dissenyar un sistema de taxonomia per descriure característiques i brindar informació sobre les dimensions tecnològiques de la IA, les tècniques aplicades, el context administratiu i la seva relació amb el Marc de l'OCDE. Els casos seleccionats per a una anàlisi en profunditat poden recolzar i inspirar a altres organitzacions públiques en la implementació de la IA. La base de dades està disponible com a dades obertes al catàleg de dades obertes del JRC.(Obre en nova finestra)

L'informe destaca que la difusió de la IA segueix sent desigual, i l'eliminació de les barreres per a l'adopció de la IA requereix una consideració significativa per part dels formuladores de polítiques. El progrés en aquesta àrea dependrà de garantir l'equilibri adequat entre l'experiència i la capacitat del sector públic i privat, una col·laboració sòlida, una governança de dades millorada i la mitigació de riscos.

L'informe proporciona recomanacions de política a nivell organitzacional que han de considerar-se complementàries a les publicades en l'informe “Camí a l'adopció de la IA per part del sector públic” (Obre en nova finestra) (Manzoni et al., 2022).

Descarrega l'informe complet(Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Intel·ligència Artificial i Blockchain
  • Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Solucions Informàtiques