La pandèmia del coronavirus està afectant a la vida de tots, administracions públiques incloses, i constitueix un desafiament sense precedents també per a empreses i ciutadans, universitats i institucions. A les conegudes i solvents justificacions d'estalvis quantificables de temps i diners en les relacions dels ciutadans amb l'Administració, i de la pròpia Administració, s'afegeixen ara raons de salut pública. Cada dada transmesa a través de la PID és un tràmit presencial menys, la qual cosa en les circumstàncies actuals resulta especialment important.
Els serveis de verificació i consulta de dades possibiliten l'intercanvi de dades entre organismes públics i faciliten el desenvolupament de l'administració digital. La Plataforma d'Intermediació de Dades ofereix directament aquests serveis a totes les Administracions Públiques de forma homogènia, normalitzada i segura/segura.
Tant 2019 com el que portem de 2020 mostra un creixement en totes les dimensions rellevants, com són transmissions de dades, serveis disponibles, cessionaris d'informació i cedents, i procediments i autoritzacions.
La Plataforma d'Intermediació de Dades segueix batent records de transmissions en 2019 i en el que va d'any 2020. De fet, fins a agost ja s'havien realitzat gairebé tantes transmissions a través de la Plataforma com en tot l'any 2018. Especialment, s'ha registrat un gran augment en dos mesos consecutius, juny i juliol, per donar llera a l'increment de tràmits electrònics que s'han produït per causa de la pandèmia i que està provocant un major ús d'aplicacions d'Administració Electrònica. En concret, l'augment produït en el mes de juny pel que fa al mes anterior, de més del 50%, és el major increment registrat en transmissions a través de la PID des de setembre de 2018.
Per a més informació pot consultar la Nota Tècnica: “ La Plataforma d'Intermediació en temps de pandèmia "